jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Orkar inget

Publicerad 2019-12-21 13:19:29 i Allmänt

Jag är slut. Bokstavligen slut.
Är fruktansvärt ljudkänslig för visst ljud. 
Mitt öra och mående tär på mig.
Min hand tär på mig.
Jag mår kasst.
Jag har ingen ork överhuvudtaget i kroppen.
Jag har panik för allt.
Jag känner en enorm stress som äter upp mig inombords. 
Jag orkar inte bry mig om något.
Jag behöver plugga men får inte ro i kroppen.
Jag behöver röja men orken finns inte där.
Jag behöver ta tag i träningen men motivationen är borta.

Kan man bara ta och slänga ut allt och hoppas att allt faller på plats sakta men säkert?
Kan man fly sitt egna liv ett tag för att hoppas att alla bitar faller på plats igen?
Kan man gör något överhuvudtaget?

Jag saknar mitt glada jag. Vart finns du?
Jag saknar att skratta och le med hela själen.
Jag saknar glädjen som infann sig bara jag tittade på barnen. Jag saknar positivitet i mitt liv.

Jag älskar mitt jobb men tom det har börjat kännas som en börda just nu. Det enda som är bra med att gå dit är att jag har en paus från mitt privata liv. Detta är skit. Bokstavligen skit. Jag behöver hjälp.

Denna jul går till historien som den mest känslolös glädjelösa jul för mig. Jag som älskar julen. Detta är fan inte ok. 

Känns som inget hjälper vad jag än gör. 
Jag står och stångar huvudet i en vägg utan resultat. Jag vet inte hur jag ska agera eller tänka längre. Det finns bara en stor jäkla blockad på mina axlar. Och den är tung att bära. 
Hörde någon säga att bär man på en tändsticksask länge nog blir den med tung. Och det är så sant. 

Så 2020 jag ber dig. Ge mig en nystart i livet. Hit me. Jag är redo för en nystart. För detta fungerar inte. Jag tynar sakta bort inombords.


Kommentarer

Postat av: Annette

Publicerad 2019-12-30 23:41:53

För att må toppen måste man ibland ner i botten så man sen kan njuta av livet ännu mer. Vi har haft nada solljus sen i november. Det påverkar också humöret och energinivån massor. Dessutom står ni mitt i renoveringskaos precis som vi. Finns få saker som tär mer än det. Även om det oftast är kul så tar det mycket energi. Ibland önskar man att dygnen hade 60 timmar så man hann med mer och hann lägga tid på dom saker som man verkligen älskar att göra. Gå promenader när solen skiner. Vill du gå och prata så hör bara av dig. Den 2/2 kommer du känna att allt vänt. Då skiner solen kl 8 och går inte ner förrän kl kl 17 och det är dags att fundera över vårens planteringar. 2020 blir vårt år.
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela