jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Lyxproblem

Publicerad 2020-09-24 10:24:58 i Allmänt

Blev uppringd från jobb igår för att diskutera semester. Ja ni läser rätt. Semester.

Jag har en hel del timmar sparade sen förra året. 1 januari fick jag ytterligare nya 7 v vilket resulterar i att jag har 430 h att plocka ut detta året. Som om det inte är nog har jag ytterligare 48 h resekomp som måste plockas ut i år sedan brinner de inne. Tydligen är jag värst av alla på jobb gällande flest semestertimmar som måste förbrukas i år!! (Kul att vara bäst/värst någon gång 🤣)

Om jag plockar ut allt detta behöver jag inte gå till jobb detta året. Men detta finns inte som ett alternativ. För mig alltså. Hade jag inte redan varit sjukskriven så länge som jag har hade det varit en annan 5a, men nu är det inte så. 

Så då kommer vi till den stora frågan när ska man lägga semester? Jag får bara spara ett visst antal timmar till nästa år så en hel del måste brännas i år. Jag kan inte plocka ut det i pengar. Jag kan lägga in om jul och nyår, men alla som plockar ut föräldraledigt går före så det är en minimal chans att jag kommer få ledigt då. I år kan man inte heller åka någonstans även om jag är sugen, men vill inte riskera att dra hem något eller få något på tex kanarieholmarna. Hade velat åka och hälsa på i London, men vågar inte med tanke på hur det ökar där. Hade så gärna velat åka till Thailand vart jag faktiskt inte är rädd för att vi hade blivit smittade, men vågar inte sätta oss på ett plan i så många timmar. Så, i år åker vi ingenstans. När ska man då ta semester? Och vad skulle jag göra hemma på den semestern?

Jag trodde aldrig att jag skulle sitta med ett sådant lyxproblem någonsin i mitt liv!

Jag hade kunnat plocka ut när de har sitt höstlov, men då kommer loppan protestera för de hittar alltid på en massa kul på loven på fritids och jag vet hur besviken hon är var gg när hon inte får vara där då.

Jag vill inte plocka ut semester och sitta själv hemma, jag är riktigt trött på det och saknar rutiner så jag får saker gjorda. Så när ska jag plocka ut semester? Eller min resekomp?

Oktober jobbar jag 50 %, sedan är det nov och dec kvar bara. Och det är nu det slog mig, VART TOG DETTA ÅRET VÄGEN??? Herregud, det är bara 3 mån kvar!!!! 

Jag fick nästan lite panik när jag inser hur lite tid det är kvar av året.... Jag måste gå och röja lite... och fundera när 17 jag ska planera semester av de 2 mån jag kommer ha kvar att lägga 430 + 48 h på..... 🤣

Kommer sluta med att jag lägger in allt till min pension som man tydligen har som ett alternativ att kunna göra. Jösses.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela