jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Mission - arbetsbyxa!

Publicerad 2020-09-02 14:40:24 i Allmänt

Var ett tag sen jag skrev nu. Inte mycket har hänt. Handen är fortfarande kaputt och jag pendlar till Malmö hos arbetsterapeuterna för att ständigt töja mina 4 olika skenor i hopp om att få bukt på det. Vilket går långsammare än istiden....

Sjukskrivningen denna runda löper till sista sept och innan dess får jag förhoppningsvis veta om det blir en ny operation i närtid eller inte. Handen var bra mot vad den är idag efter senaste operationen. Jag åker in med ett problem och kommer tillbaka med ett annat. Denna gång ett handikapp.

Men... Jag har upptäckt en sak nu när jag går hemma. Min vikt har skjutit upp i höjden! Eller egentligen skiter jag i siffrorna på vågen men jag märker att kläderna sitter INTE som de ska. Provade mina arbetsbyxor, då dessa ska på 1 okt om inget annat händer. KATASTROF!! Jag kunde knappt knäppa dem. WTF liksom, när och hur hände detta? Jag tycker inte att jag trycker i mig en massa skit. Men något har jag uppenbart gjort fel.

Så nu är det mission arbetsbyxa! Jag har mindre än 30 dagar på mig att lyckas få på mig dem och knäppa knappen UTAN att de spricker, knappen flyger av och att det ser ut som jag har en badring hängdes runt linningen. 

Tror ni jag klarar det?
Jag måste. Jag skiter som sagt i vikten men måttet runt midjan måste minska. Så nu kör jag fullt ös var dag. 30 min svettning på hög nivå och ca 30 min övningar. Maten har jag börjat reglera och verkligen börjat tänka om. Det är i huvudsak mest grönsaker på tallriken och jag försöker minska ner på bröd, pasta, ris och potatis. Jag ska klara detta!

Men i all denna djungel så började jag fundera. Läste att någon bytte ut smör mot margarin för att minska på fettet. Kan någon förklara för mig varför man ska göra det? Jag liksom vägrar margarin, ska det vara fett på mackan eller i stekpannan eller i ugnen så vill jag ha naturliga produkter i form av smör eller bra olja, inte margarin.

Så om någon vänlig själ läser detta och kan svara mig varför byta smör mot margarin, snälla upplys mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela