jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Kontroll

Publicerad 2019-11-06 22:03:22 i Allmänt

Jag börjar få tillbaka lite av kontrollen över mig själv. Skönt att vara tillbaka på jobb igen.
Haft samtal med min mentor som öste superlativ över mig. Så kul och stärkande att få höra de orden jag fått höra.
Jag gör ett bra arbete och jag ska fortsätta med det. Jag tror på mig själv och känner mig stark i min yrkesroll. Arbetar numera även som barnombud och fler uppdrag är på ingång. Glädjer mig så över detta förtroende. 
I tisdags förra vecka  skrev jag även på papperna för en tillsvidareanställning vilket är en enorm trygghet. Är glad över att de vill satsa på mig. Att de tror på mig.
För att fira så köpte jag lite kläder till mig själv samt fixa till håret. Och wow. Vilket lyft. Att få känna mig så fin har jag inte gjort på läääääääänge. Ja faktiskt inte sen början av 2013. 
Lång tid. Lång tid av försummelse av mig själv. Men jag börjar ta tag i detta. Ta tag i mig själv och försöker återskapa en kvinna, inte bara en mamma.
Jag har lyssnat mycket på musik de senare dagarna. Musik som gör mig glad. Musik som fyller upp mig. Musik är bra medicin för själen. Älskar det. Varför har jag inte låtit musik fylla mitt liv var dag när det får mig att må så mycket bättre?

Nåja, små små steg fram. Jag börjar resa mig igen även om det är lång väg kvar. Men att få gråta ut och få berätta vad jag känner, mina tankar. Det lyfte en stor sten från axlarna. Kanske är det en blandning av allt möjligt. Deppighet, en enorm fruktansvärd ensamhet, 7 års kris, livskris som ställt till det för mig.
Men det blir bättre. Det SKA bli bättre. Och jag längtar ❤




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela