jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Jag gjorde det!!

Publicerad 2020-10-07 20:43:58 i Allmänt

Ja jag jagar än min målvakt. Eller jagar och jagar, jag har mer målmedvetenhet nu än tidigare. Denna gången ska jag klara denna resa. Hela vägen från start till mål. Ja det innebär att från resans start till målet är det 20.6 kg som ska försvinna i lagom takt från denna kropp. 

5.6 kg sen 1 juli är nu borta och jag är så sjukt nöjd även om det innebär att vissa veckor händer inte ett skit, medans en annan vecka är 1 kg borta. Jag stirrar mig långt ifrån blind på vågen, måttbandet är min bästa vän där jag verkligen ser skillnaden.

Bara låren har jag tappat 4 cm i omkrets på, 9 cm i midjan och detta ska fortsätta ner, framförallt midjan. Enligt det hälsosamma normen ska tydligen kvinnor inte ha mer i midjan än 88 cm för att inte ligga i riskzon för olika sjukdomar. Jag vet inte om jag kommer nå 88 cm och i skrivande stund är inte det som är målet. Jag har små delmål och det första delmålet är att komma under 100 i midjan, vilket jag nu börjar närma mig. Det var läääängesen jag låg under 100. Närmare bestämt sen början av 2013!!

Jag tränar i omgångar. Ibland flera dagar i rad eller som nu när jag inte tränat ett dugg i över 10 dagar. Men igår tog jag mig i kragen igen. Ska jag nå både min första 0 på vågen och måttbandet så får jag sätta lite fart och inte bara reglera vikten med maten. 
Så igår ställde jag mig på crosstrainern igen. Första gg sen jag drog igång träningen som jag fixade att köra på i 30 min utan att stanna till en enda gg för att dricka.

Idag.... idag bestämde jag mig för att verkligen testa på att jogga en runda. Kassa skor men jag drog ut. 1.85 km med jämt tempo fixade jag. Alltså förstå hur stort detta är för mig.

Jag sprang alltså 1.85 km utan att gå en meter av denna sträckan! Det gick allt annat än fort men det kan bokstavligen kvitta.
Så stolt jag känner mig!

Nu ska jag försöka att verkligen få in styrkeövningar, ju mer muskler desto starkare kropp och desto mer förbränning. 

Jobbyxorna börjar kännas lite lösa, så även jeansen. 2 kg till och jag har lovat mig att jag ska få köpa mig ett par nya jeans. Så nu kör jag på. Dessa jeans ska finnas i mitt hem innan oktober är slut. I december ska jag ha finaste klänningen på när jag examineras. Det ska lysa om mig då. Och till den dagen ska jag ha tappat 10 kg minst från startvikten. Jag vet att jag kan klara det. Jag har ju mindre än 5 kg kvar till ett av de stora målen. Men först de små delmålen. De är de som peppar och motiverar.

2 cm kvar och 2 kg. Nu kör jag. Jag fixar detta nu. Nu jääävlar Daria!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela