jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Dagen D - KUB!!!

Publicerad 2013-04-29 20:17:00 i Barnmorske/läkarbesök

Idag fick vi gjort KUB testet.
Ett test för att kolla så att allt ser bra it och att bebisen inte bär på några kromosomfel och allt sådant man helst vill slippa som förälder till ett barn....
 
Vi har fortfarande svårt för att smälta över vad vi såg idag.
Där låg jag på britsen i ett lite halvmörkt rum.
Byxorna nerdragna under gumpen med en en handduk över det heliga så att den var gömd.
 
På med en kall klick gele och en stor skärm framför oss på väggen.
En koncentrerad barnmorska tittade, mätte och pratade tyst med T-rex.
 
Vad gör jag?
Kläcker ur mig kommentaren om "Shit Mysis! Kolla vilka långa ben den har!"
Detta resulterar naturligtvis i att BM bryter ihop av asgarv och säger "sssshhhh!!! Jag måste koncentrera mig!!"
 
Ja där låg jag på britsen med det fetaste leendet man kan tänka sig att ha.
Framför mig på skärmen ser jag det lilla livet som simmar 50 m ryggsim i min mage.
 
OVERKLIGT!
 
Det var en riktig bebis som fanns där på skärmen! MIN bebis. MIN! Eller ok... VÅR! 
Huvud, armar, mage, rumpa och ben.
Den bara låg där så fint och ville egentligen inte visa sig alls för oss utan ville ligga på sidan med ryggen mot oss och sova vidare.
 
BM fick kämpa en hel de för att få den att stanna kvar på rygg så hon kunde göra de olika mätningarna.
Ah... Jag kan verkligen inte smälta vad jag idag såg.
Tänk att detta lilla knyte finns i MIN mage!
 
oddsen var inte de bästa efter blodproverna. Risken fanns att det var 1:270 att det fanns div problem, men efter alla mätningar var gjorda så steg det till 1;5132.
En uuuuuuuuunderbar skillnad och vi behöver inte gå vidare för övriga tester för att se att det är friskt.
Nu behöver vi bara förlita oss på Gud att allt kommer gå rätt till och att inga missöden sker.
 
Men det viktigaste av allt:
"Han" lever! 
Jag ÄR gravid!
 
Sitthöjden var 6,5 cm så på bara 20 dagar har pyret växt med hela 4 cm.
Helt sjukt vad fort det gick då!
 
Nya datumet blev fastställt till den 7 nov. Detta innebär ATT jag kände det som de påstår att det inte går att känna. Jag kände av när jag blev gravid. Punkt slut. Nu vet vi. Det går uppenbart att känna!
 
Har redan börjat känna av fladdret i magen. Dvs när T-rex simmar sina 50 m ryggsim.
Nu längtar jag tills jag får känna av de riktiga sparkarna med.
 
Känns overkligt <3
JAG ska bli mamma!!!!
 
 

Just det....
Har tagit nytt foto på formen hehe
Har bestämt mig att jag den första tiden ska ta foto vart 6:e v så man kan jämföra och se om man växer något.
 
v 6 och v 12

 
 
Man kan nog säga att jag har växt va? 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela