jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Nästa bekymmer

Publicerad 2013-04-09 21:45:00 i Graviditet

Jaha tydligen så drabbas maninte bara av trötthet, fettma och andra trevliga saker när man är gravid....
Man drabbas av en massa otrevliga saker med.
Som typ svamp.
Suck...
 
Ja det är inget fräsht ämne, men detta är tydligen vardag har jag fått höra från mina kompisar som är mammor.
Fick en tid bokad hos en läkare på kvinnokliniken i Ängelholm och fick vackert bege mig ut dit för samtal och undersökning. Vad jag då minst kunde ana när jag kom dit var att jag skulle få se T-rex för första gången i mitt liv.
Var ju inte direkt beredd på detta och O var ju inte heller med mig....
 
Men men... Där låg jag på britsen och på skärmen såg jag.... En degklump!
En degklump med ngt som fladdrade i mitten av degklumoen typ. Hjärtat.
Den lever!
 
Tydligen viftade "han" glatt på armarna och var mycket mycket levande. Synd bara att det jag trodde var huvud var baken haha. Jah är mycket imponerad över vilka tränade ögon barnmorskorna har när de kan se skillnaden på vad som är fram och bak i det stadiet. För det var verkligen en..... degklump eller en liten böna med en arm som jag såg....
 
Den lilla T-rexen är 26,4 mm lång.Tänk att något sånt litet kan göra så stor påverkan på ens kropp!
Det är ju helt fantastiskt....!!!!!
 
Är nu i v 9+5  och dagsvikten har stigit till 82 kg. Dvs +5 kg är jag nu... 
Jag vill inte ha fler kilo på min kropp!!!!
 
Ska om någon dag till BM (barnmorskan) för att ta blodprov bla till mitt KUB test.
Sen ska jag bara invänta remiss till det första ul (ultraljud)...
Vad jag längtar!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela