jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Åhhh, ny upplevelse av rörelser!

Publicerad 2013-08-22 22:19:00 i Graviditet

Sitter uppkrupen i soffan efter en fara och flänga dag. Junior har vaknat till liv då jag nu inte vaggar till sömns. Han ligger väääldigt lågt ner i magen nu på kvällen och känns som han pressar sig mot magen. En vanlig känsla. När han ligger med ryggen mot min mage. Men idag ligger han med benen mot. Och pressar sig emot. Och samtidigt ska han flytta på benen.
Kan säga att detta var den mest obehagliga rörelse jag känt hittills! Kändes som han skulle gå rakt genom magen på mig och att det snart skulle komma ut först ett ben sen nästa. Ny upplevelse. Absolut.
Idag har det fyndats lite saker. Listan över vad som behövs köpas in börjar bli komplett. Morfar skämmer bort sitt barnbarn och idag fick junior ett Babyskydd som var nr 2 på min lista över de jag ville ha. Nr 2 på listan över de som är mest säkra enligt testerna som gjorts. En isofix fick han med. Ett duntäcke till spjälsängen och utan min vetenskap så slank det även ner ett babygym i vagnen. Pappa är för himla go <3
Får väl snart hämta hem vagnen med och snart ska vi åka iväg och inhandla de sista små grejerna.
Spjälsäng, skötbord, badbalja, blöjhink och en massa annat har jag fått av min fina vänner. Enormt tacksam är jag och O. Det är onekligen inte billigt att skaffa familj. Men ack så mycket glädje det även skänker :-) 'gästrummet' här hemma börjar bli fyllt av saker till junior. Och O är flitig och fixar med väggarna i juniors rum idag.
Snart snart är allt klart och junior är välkommen till att komma till en värld och ett hem redo för honom.
Min lilla skrutt. Mammas lilla älskling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela