jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Inköp

Publicerad 2013-08-12 12:44:18 i Barnkläder

När vi var i Warszawa tänkte vi att vi lika gärna kunde kanske passa på att fynda lite till junior.
Vi hamnade på ett stort område som var ren grossisthandel där folk handlar storpack för att sälja vidare på marknader eller importera till div länder. Tro mig det fanns alla möjliga sorter av länder representerade via regskyltarna på bilarna utanför.
 
Och vilket stort område då!
En shoppoholic hade lätt dödat för att få gå där i flera dagar.
Jag hade i min sits hellre dödat för att komma därifrån ;)
 
Men vi fyndade lite på ställen där de godtog att vi inte behövde köpa 24 pack av en och samma sort.
 
Kom hem och var faktiskt rätt nöjd. Tills nu. När jag inser att oj, kläderna som finns här hemma till T-rex..... De kan han inte ha förrän han blir större.
Tror jag har två plagg som kan användas som nyfödd, allt annat är på tok förstort den första tiden. Så det blir till att shoppa lite igen......
 
Lite komedi på hög nivå över det hela när man tyckte att den första tiden i klädväg var säkrad.
 
 
Sött 7-delars set med tröja, body, byxor, mössa, tossor, haklapp och sådana vantar så de inte kan riva sig.
Detta tror jag är så pass litet att jag kan använda när han väl är här. Men det är typ allt.... 
 
 
För stort......
 
 
Möjligtvis att setet med de blå stjärnorna kan användas som nyfödd. Är en aning mindre än de andra. Samma med den gula nedanför.
 
 
 
Grossistpack var detta köp. 10 bodysar i olika storlekar. De skulle börja på storlek 56 och gå upp men visade sig när jag packat upp dem att det började på storlek 62 och gick upp, 2 olika bodysar i var storlek. Bra paket då de kostade 19,50 kr st när vi räknade om priset!! Superskön kvalitet!! Och olika motiv på dem med =)
Mest nöjd med detta inköp faktiskt ;)
 
 
O´s favorit. Inte konstigt med tanke på texten.. Daddy is my hero.... =)

 
Köpte faktiskt två sådana handdukar. Mysigt att svepa in dem i efter att de badat!
 
 
Ja nu har man samlat på sig lite här hemma. Men tiden börjar ju även att närma sig med stormsteg känns det som... Ska bli så spännande att se vilken hårfärg, om håret blir vågit efter O, vems näsa det blir, vems längd det kommer brås på osv.
Oh! Spännande tid!
 
Sitter och försöker skriva ner en lista på vad som behövs köpas in innan T-rex anländer.
För det lär ju få göras nu inom det närmaste om man ska orka gå på exvis Ullared i ett par timmar...
Blir ju liksom inte mindre här direkt ;)
Insåg igår när jag skulle ta på mig mina gympaskor för en tur i skogen, att det sitter föööör tajt!
Det enda som är skönt på fötterna nu är flip flops och sandalerna.
Kan bli lite väl kallt sen i okt-nov har jag på känn......
 
Så vad behöver man köpa in tro??

Listan som håller på att fyllas på ser följande ut i skrivande stund:
Babytemp
Badtemp
Filt
Madrass till spjälsängen
Sängkläder 
Täcke 
Kudde
Babysitter
Babygym
Vinteroverall
Nappflaska
Strumpor
Storlek 56 plagg
Vintermössa
Blöjor
"Skötväska"
Babyskydd
Spjälsängsskydd
Bebistops
Tvättlappar
Våtservetter
Amningsnapp för ev ömma bröstvårtor
Trubbig nagelsax
Milt tvätt och sköljmedel

Sen till mig behöver jag inhandla:
Amningsbh (de 2 som jag har är för små redan!!!)
Amningstopp
Mammabyxor då det kan bli lite kallt att gå i shorts i okt/nov
Bröstpump ifall O behöver ta över ngn dag
Amningspads/kupor, har hört att mjölk rinner vid amning....


Har man missat något?
Eller är listan på tooook för mkt?
Detta är verkligen inte lätt när man inga erfarenheter har av att ha egna bebisar....
 
Puh... En sak är säker och det är inte billigt att skaffa barn i varje fall.
Men vem bryr sig i slutändan. Förhoppningsvis så skänker de en så mycket glädje att man inte tänker att det kostar en en hel förmögenhet hehe.
 
Jag vet i varje fall en sak, och det är att det kvittar om jag så kommer känna att jag vill dö vid förlossningen pga smärta.. Ett syskon ska T-rex få. För allt är så mycket roligare om man är två. Och ett ensamt barn kan lätt bli så bortskämt att det sen i livet får det svårt.
Det ska inte ske hos oss. Bortskämt till en viss gräns ja. Men det finns som sagt gränser.
MEn så är allt så hiiiiiimlans lätt att sitta och säga nu och sen kanske verkligehten blir annorlunda.
Nåja, framtiden får utvisa.
 
En sak är ristad i sten, och det är att det kommer vara älskat och det är varmt välkommet <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela