jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Projektet fortsätter....

Publicerad 2013-08-21 14:25:10 i Allmänt

O har varit duktig. Min älskade pojkvän.
Jag trodde det skulle bli ett mindre projekt att fixa till både sovrum och barnkammare, men O har tagit det steget längre. Ska det göras, kan det lika gärna göras ordentligt. Och ut for allt som gick att plocka ut.
 
 
Här har vi sovrummet och O´s gamla kontor, dvs den blivande barnkammaren.
Väggar, fönstersmygar, golv och tak samlat på ett släp..... Bye bye!! Mot återvinningen!
 
 
Och så här ser det ut just nu. Får en känsla av fjällenstuga när jag kikar in i rummen.
Men nej så här kommer det alltså inte att se ut när det är klart.
Rummet längst bort är alltså den blivande barnkammaren. Och det är det rummet O kommer lägga fokus på så jag kan börja göra vid där inne innan jag går på sovrummet som är alltså det första rummet som syns på bild.
 
Nya uttag är redan satta till elen, och lysknappar skall flyttas, sättas på rätt plats och i rätt höjd.
Nya skivor skall upp på väggarna, nytt tak skall fixas och nytt golv skall läggas. Inte i sovrummet dock för där är väl tanken att vi ska slipa till golvet och lacka det. Snyggt med riktigt trägolv. Och plankorna är fantastiskt fina i sovrumsdelen. Tyvärr var det inte samma kvalisort i barnkammaren så där får vi köpa golv och lägga in.
 
Åh vad jag längtar till att få inreda!
Ska imorgon iväg och kika lite efter en fondtapet till sovrummet.
Men först ska jag timm BM för ett nytt glukostest. Bläää!!

Imorgon kliver jag även in i vecka 30.
10 v kvar till v 40!
Lite klump i magen får jag allt.... Men jag längtar dit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela