jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Tips på vätskedrivande - tack

Publicerad 2013-08-04 10:15:27 i Graviditet

Har börjat samla vätska i mina fötter något enormt.
Inte i benen, inte så mkt runt vristerna (mer än när jag jobbar) utan just om fötterna.....
Ovansidan, tårna och undersidan.
 
Värst är faktiskt på morgonen när jag vaknar.
Svullnaden uppe på har lagt sig men vätskan har typ förflyttat sig under fötterna, vilket gör att det gör suuuuperont att gå upp på morgonen när jag då ställer mig upp och hela min tyngd läggs på mina stackars fotsulor....
 
Har förstått att västkedrivande medel är big no no när man är gravid (tyyypiskt) och jag har har hört att "vatten fördriver vatten", så det hälls i vatten här.
Men finns det något annat bra knep som ni känner till som ni kan dela med er av?
 
Te dricker jag redan till viss del, och även cola slinker ner då och då.
Har ni något bra tips som är effektivt så hojta högt ;)

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2013-08-04 11:56:36

Har fortfarande inget roligare tips än Stödstrumpor. Men vad konstigt att du är svullen på morgonen!

Postat av: Sara

Publicerad 2013-08-04 12:10:10

Och minska saltintag. Bada eller stå med fötterna i vatten läste jag också :)

Svar: Stå vatten måste jag testa =) Kan vara rätt skönt nu med när det är varmt. Vilken kombo om det fungerar, svalkar och minska vätska i fossingarna. Love it!!!
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela