jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Varför är det så svårt?

Publicerad 2013-08-12 21:34:00 i Allmänt

Detta har inget med graviditeten att göra.....
 
Jag har nu ett tag haft detta i bakhuvudet och idag tog jag beslutet. Jag måste bara verkställa det med.
Jag hoppas jag har modet i mig för att göra det imorgon med.
 
Det är dags att ta farväl.
Min trotjänare som funnits vid min sida i halva mitt liv....
Jag kan inte fatta att denna dag har kommit.
Jag vill inte.
En stor fet klump sitter fast i halsen på mig.
Jag har gråtit ur all vätska som finns i kroppen.
Men det gör lika jävla ont för det.
Smärtan sitter kvar.
 
Jag vet vad jag behöver göra, men det är så förbannat svårt.
Detta är det värsta med att skaffa djur.
Hade det varit en guldfisk... Åh vad jag önskar att det vore en guldfisk just nu.
Inte min älskade pälsboll.
 
Satt och gosade med han i knäet innan ikväll.
Jag vet att han älskar mig lika mycket som jag älskar honom.
Vi är ler och långhalm.
Men när man knappt får ett purr längre...
När tassarna inte längre rytmiskt försöker dra mig i håret längre...
När kelsuget inte finns där längre på samma vis...
 
Jag kan han in och ut.
Jag vet att det är dags.
Men gud vad jag önskar att han bara somnade in istället för att jag ska behöva åka in med honom och ta detta beslut själv. Det jobbigaste beslut som finns i denna värld.
 
Vi skulle leva ihop hela våra liv.
Nu kommer han lämna mig.
Ler och långhalm, helan och halvan.
Nu kommer jag bara vara halv.
 
Jag vill inte.
Men jag vet att jag måste.
Jag kan inte be någon annan göra det åt mig för jag kommer ångra mig resten av mitt liv att jag inte fanns där. Men detta gör så ont, så ont.
 
Varför är det så svårt?
Varför kan egentligen detta inte bara var den mest enkla sak i denna värld?
Jag gör ju honom bara en tjänst.
Jag ger han ett värdigt slut.
 
Åh snälla någon hjälp mig.
Känns som mitt hjärta brister i bitar.
 
Älskade Brasse.
Tack för alla fina år vi haft ihop.
Tack för sällskapet och tillgivenheten du gett mig under alla dessa år.
Jag kommer aldrig fina en kompanjon som dig igen.
Du är mitt allt och kommer alltid vara det.
Ingen kommer någonsin kunna ersätta dig.
Jag vet inte om jag ens vill någonsin skaffa mig en kise igen.
Jag kommer bara jämföra alla med dig.
 
Älskar dig.
För ALL tid <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-08-13 12:53:37

Jag är så hemskt ledsen Daria. Det är det svåraste beslutet att ta, men precis som du säger så känner man innerst inne när glöden är borta och det börjar bli dags. Men visst hade det varit fint om dem bara hade fått somna in själva Ni fick en fin tid ihop. Basse kunde inte fått ett bättre ställe än hos dig.
Kram på dig vännen.

Svar: Tackar <3
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela