jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

1 månad passerad

Publicerad 2013-12-21 14:21:44 i Allmänt

Och jag säger det som tidigare nämnts. Tiden rusar iväg nu när man har bebis utanför magen!
Det skrämmer mig väldigt mycket!
 
Myran är fortfarande lika underbar som hon hela tiden varit.
Hon växer så det knakar och under julveckan kommer hon passera 4 kg gränsen om hon fortsätter växa som hon gjort hela tiden. Min lilla älskade donna blir stor!
 
Hon äter som ett riktigt matvrak och amningstunderna tar verkligen sin tid. Känns som jag gör inget annat än sitter i soffan på dagarna och ammar. Så jag har börjat att pumpa lite nu.
Detta för att hon äter fortare med flaska istället för att mysäta så länge som hon gör. Så kan vi mysa utan matning lite istället med och jag får lite mer tid och behöver inte bara vara mjölkko som det ibland känns som att jag är.
 
Nästa vecka är det julvecka. Och jag har verkligen noll julkänsla i kroppen. För första gången på jag kan inte minna snär har jag inte ens ett sug att julpynta i huset. Det enda som är framme är stakarna i fönsterna och idag ska vi införskaffa julgran och den skall kläs. Mer jul än så kommer det inte bli i huset detta året.
Tror att det delvis har med vädret att göra (zero snow) och delvis med röran här hemma.
Nästa år kommer det bli bättre och då får jag ta igen julstöket jag går miste om i år.
 
Något som även är skönt är att jag ionte kommer fira julen här hemma i år. Visst det är tråkigt att fara och flänga runt som vi kommer få göra. Os familj på julafton, min mamma och Laszlo på juldagen och på annan dag så kommer vi besöka min pappa och familj. 
Dagarna kommer bli långa känns det som, men de kommer även försvinna fort!
Och innan jag vet ordet av så är det dags för mig att fylla år och då är familjen samlad hos mig.
Sen är det ju faktiskt NYÅR! Och vi har inget som helst planerat. Så kommer inget dyka upp kommer vi sitta hemma själva. Kanske inte så kul... Så har ni något förslag så hör av er! =)

Nu är det inet heller lång tid kvar tills S ska bli mamma. Jag håller tummarna att det blir efter nyårsskiftet, men jag håller även tummarna för att hon inte går över. För det var det drygaste på denna planet.
 
Nu drar O i mig och det är dags tat fixa juleträd!
Så bäst jag lyder order och klär mig och myran och beger oss ut.
 
Ha en underbar helg <3
 
Oooooooooooooh! Har ju glömt att berätta! Myrans första riktiga leende och skratt är nu levererat! Hon skrattar och ler när hon ser mig och det det håller i sig lite med och inte enbart detta inåtvända leende som de kallar det för. Nu är det ett äkta känna-igen-leende, och jag ÄLSKAR DET! Hon har världens sötaste smilegropar!
Önskar jag hade min mobil så jag kan dokumentera det, men tyvärr dröjer det. SKIT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela