jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

1a advent

Publicerad 2013-12-01 00:21:14 i Allmänt

Tänk vad tiden och åren går fort.
Imorgon är det första advent, ett datum jag vart år längtar lite till.
Jag älskar verkligen december månad.
Jag vet inte om det sitter i sen jag var liten och att jag faktiskt fyller år denna månad, eller om det bara är så att jag älskar allt som har med denna månad att göra.
 
Pyssel, bak, inslagning av klappar, fynda klappar, julpynta, alla extra lampor, jul med Ernst.. Ja you name it.
Det finns inget man kan ogilla med denna tid mer än hysterin.
Jag har ingen hysteri, jag njuter för fulla muggar.
 
Och i år är det lite annorlunda med, för i år är det faktiskt myrans första advent och första jul.
Vilket får mig att mysa ännu mer =) 
Jag saknar bara snön och frosten nu! 
 
 
Myran växer så det står härliga till.
Första besöket hos BVC är avklarat och sen förra veckan har hon ökat på sig.
Hon väger 3105 g nu och har gått om sin födelsevikt.
Hennes huvud hade med växt och längden har ökats på med 0,5 cm.
 
Hon är sååå snäll.
Jag bara älskar min lilla myra och jag älskar var stund med henne.
 
Här om natten visade hon sin kärlek tillbaka och lät mig få sova från midnatt tills att jag väckte henne kl 08,30 på morgonen. Tyckte att det verkligen var dags för lite käk för henne.
Men gud vad skönt det var att få sooooova ut!
Det är väl ngt man inte kommer bli bortskämd med de kommande åren.
 
Imorgon är det i varje fall julskyltning.
Och det är något jag inte befunnit mig på sen jag minns inte när.
I år är det dags att ta tag idet igen, och myran ska få uppleva sin första julskyltning ever.
Och O ska faktiskt följa med!
Han som ogillar julen hehe.,
En dag ska jag nog få han till att älska den lika mycket som mig ;)

Imorgon ska jag även försöka göra en julkrans att hänga på dörren här hemma.
Älskar som sagt pyssel!
 
Nu är det dags att krypa till kojs.
Myran skall bara tankas en sista gång innan natten och sedan ska jag äntligen få stänga mina blå.
Intensiv dag idag.
 
Ta hand om er där ute!
Och ha en underbar första advent imorgon!
 
Jul i Australien 2009. Kändes myyycket juligt ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela