jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

2 veckor

Publicerad 2013-12-02 20:23:42 i Äntligen mamma

Tiden går snabbt samtidigt som den går långsamt.
Lilla myran har blivit 2 v gammal.
Samtidigt som det känns som om det var i förgår förlossningen skedde, så känns det som det det är 6 mån redan.
 
Hon är helt underbar och jag kan verkligen inte fatta att jag, eller rättare skrivet vi, har fått en sådan underbar dotter.
För var dag som går så märker jag att hon är lite mer aktiv.
Eller det går väl eg lite i vågor.
Igår sov hon bort nästan hela dagen, idag ligger hon och myssnackar och piper hela dagen.
 
Jag älskar vart ljud hon ger ifrån sig.
Ofattbart hur mycket man kan älska sitt barn.
 
Dock är det lite jobbigt att jag är en aning låst om dagarna numera.
Innan när jag var höggravid var jag ett stort handiskrap, när jag inget klarade av att göra,
Idag är jag låst fast på ett helt annat sätt.
Jag har full rörlighet men är låst tack vare att jag har både liten och hund.
Allt kräver planering in i minsta detalj.
Jag vill inte att Sam ska känna sig undanskuffad mer än vad han redan gör.
 
Kan ni förstå vilken cirkus det är bara för att gå ut och gå med han på dagarna när jag är själv hemma?
Tyvärr är det inte bara på med koppel och jacka när han är nödig.
Nu måste man kolla upp hur det är med myran först.
Är hon redo att kläs? Sover hon? Behöver hon få mat först? Behövs blöjan bytas innan vi kan kläs?
Hur är vädret där ute? 
Ner och hämta vagn, lasta henne, packa in henne, på med koppel och sedan ut och gå.
Börjar hon bli hysterisk under rundan, är det läge att vända hem eller kan vi snedda eller ännu bättre, fixar vi att gå hela rundan? 
 
Ja stackars Sam vet aldrig från gång till gång hur lång runda han får. Allt hänger på lilla myran......
Men jag tror att han tycker om henne trots detta och jag tror hon tycker om Sam med.
Idag när han kom för att hälsa på henne och tryckte upp sin nos i huvudet på henne, så kom världens leende från henne. Åh vad jag längar till den dagen hon är lite större och de två får glädje av varandra.
Jag kan riktigt se helan och halvan framför mig i form av myran och Sam <3
 
Har huvudvärk som heter duga idag.
Inväntar till att kl ska bli 22 så jag kan få se skitprogrammet Paradise Hotel.
Söta goa härliga underbara Jesper Fröidh är med i år. Och goa Jeppe han har minsann "dansat" break dance på min trappa för många år sen. Eller haha.. dansat var det eg inte. Han halkade rejält på trätrappen efter ett regn och då hette det vackert att han dansat break dance till sitt försvar.
Jag hoppas att han vinner =)
 
Dags för panodil nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela