jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Kärlek

Publicerad 2013-12-07 14:40:51 i BVC

Ah... Det finns verkligen inget mysigare än att titta på sin lilla dotter.
Morgonmyset är ju bara det bästa som finns var dag, och det som gör att det är värt att öppna de blå var morgon.
När lilla myran ligger där sidan om och gör sina goa grimaser, sträcker på sig och grymtar fram sina goa ljud.
Ligger ihoprullad som en liten boll, sparkar mig lite lätt i magen med sina små små fötter. 
Håller sin hand mot mitt bröst och jag bara smälter som is i solen.
 
Jag älskar verkligen dessa stunder och jag önskar att de aldrig kommer försvinna.
Men det gör de, för äldre kommer hon att bli och detta lilla mysiga kommer inte finnas kvar.
Och tiden rusar iväg känns det som.
Jag vet att det dröjer mååånga år innan vi kommer befinna oss där detta morgonmys inte kommer existera, men det gör redan lite ont i mig att detta en dag kommer försvinna.
Min lilla myra kommer liksom en dag att bli stor hon med, precis som jag och alla andra.
Skrämmande.
 
Och bevis på att hon blir större kom ju verkligen som brev på posten igår på BVC.
Lilla myran har minsann växt till sig och är numera 51,4 cm lång och vikten har skuttat upp till 3395 g.
Min lilla donna håller på att bli stor ;)
Nästa vecka lär vi ha passerat 3,5 kg gränsen gissar jag om det ska fortsätta som det gjort hittills.
 
Idag yr snön för fullt där ute.
O ligger utsalgen i soffan med myran på bröstet efter ett "tuff inrökning" igår av en annan liten donna som är 6 v äldre än myran. Julkänslan infinner sig absolut idag, men det tråkiga är att det lär försvinna till imorgon då regnet kommer igen ihop med plusgraderna.
*bölar*
Det blir så mkt finare och ljusare med snö, och jag njuter var minut det är vitt.
Bara att ut och gå med voff var ju en ren njutning i snöyret i morse =)
 
Funderar på om man skulle bege sig till IKEA idag, med tanke på vädret så kanske det inte är så mkt folk där idag.Och då kan ju myran följa med i och med att man slipper all smitta förhoppningsvis. Hade hoppats på att mamma skulle komma och hälsa på idag, men med tanke på vädret och att de har en bit att köra så blev det inställt. Kanske imorgon? Saknar mamsen och jag vill att myran ska lära känna igen sin mormor.
 
SNART JUL!!!!
Och på onsdag fyller O år.
Jag och myran ska fixa ihop en överraskning till papsen.
Jag har mina planer ...... =)
 
Ta det lugnt i "snökaoset" som drabbat Skåne idag!
Och har ni inga vinterdäck på, så låt bli att ge er ut på vägarna. Jag har redan sett skräckexempel denna dag, så tänk på alla oskyldiga som ni kan skada i trafiken och STANNA HEMMA! För er och vår andras skull.
 
Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela