jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Djur vs gravid

Publicerad 2013-07-08 14:11:11 i Allmänt

Det sägs att djur känner av om det finns något i magen på en.
Delfiner gör.
Hoppar du i havet och det finns delfiner i närheten kan de komma fram till en och skyddar en tydligen.
 
Hur reagerar då andra djur?
Bassenasse världens skruttigaste kise i dags läget verkar inte bry sig speciellt mycket.
Eller så gör han det utan att jag tänker på det.
 
Sam min galna unghund som ännu inte fyllt 1 år har börjat tyvärr sen en tid tillbaka med en ful ovana.
Hoppa upp i sängen frammåt morgonkvisten.
99% av gångerna så ligger han vid min sida eller lägger sig mellan mina ben.
Ibland hoppar han upp och lägger sig mellan mig och O.

Jag har länge funderat varför han börjat med denna fula ovana då vi kan kasta ner han 50 gg och ändå ger han sig inte utan ska hoppa upp och lägga sig vid mig igen.
Så om jag börjar tänka i banorna djur vs gravid så kan det faktiskt vara så att han kanske vill "skydda" mig och därför gör så? Hmmm, nog för att jag är djurtolk, men att prata med sina egna djur är mycket svårt.
Så det lär förbli en gåta och spännande ska det bli att se om denna ovana slutar efter att T-rex är född.
 
Även om jag inte gillar att ha Sam i sängen, synnerhet med tanke på hans storlek, så är det onekligen mysigt när han ligger där snällt och ska gosa. Det e en av de få gångerna som han faktiskt är kelen och inte ska lekbitas hela tiden.
 
Det är dock mindre trevligt de få gångerna man vaknar och det första man ser är detta för han har lagt sig på "fel håll". Tack och lov händer det inte allt för ofta. Kulor är liksom inte det första man vill se när man slår upp de blå haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela