jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Jag = snål.... ;)

Publicerad 2013-07-24 15:41:00 i Barnmorske/läkarbesök

Besök hos BM idag.
Nya blodprov skulle tas då jag är rh negativ, så de screenar mitt blod för att se att jag inte utvecklar något antikroppsvirus mot T-rex. Blodvärden togs även för att kontrollera mina järnvärden för att se om de blivit bättre eller sämre.
 
Gissar på oförändrat då jag faktiskt slarvat med järntillskott... Gaaah! Jag vet, jag vet!

Dock var jag snål idag.
Uppenbart ska jag inte bli blodgivare även om den tanken slagit mig förr att en dag bli.
Jag ville inte lämna ifrån mig ngt blod alls. Eller jag och jag, mina vener.
De hade hur tydliga och fina som helst när de skulle sticka, men hur mycket BM än grävde, kände och letade så fick hon inte en droppe blod av mig. Så hon fick testa andra armen för ett nytt stick. Se där, det forsade på så fint så fint.
 
T-rex hjärtljud lyssnades av och idag fann vi dem på direkten mot inne på förlossningen, den galopperande hästen!
140-145 slag i minuten.
 
Magens mått togs med och jag har växt från 22 cm till 25 cm.
Håller kurvan som jag ska.
 
Dagsvikten är 88,8 kg dvs 11,8kg + nu. Ville inte gå upp mer.
Men kan nog med lätthet säga att en del av den vikten är all vätska som mina stackars ben samlat på sig igår och idag. För vristerna är allt annat än smala. Känns bra att skylla på det! 
 
Inväntar nu nästa besök för ett nytt glukosbelastning... Bläääää.....
 
Annars dör jag lite smått i sommarvärmen. Det är inte lätt att gå med 11 kg överskott när det är så varmt som det är. Men jag klagar inte. Hellre så här och att vi har sommar än som det tidigare varit i år. Hoppas vädret håller i sig nu hela hösten.
 
Dags att hälla i sig lite isvatten....
Må gott alla!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela