jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

"panik" i mindre format

Publicerad 2013-07-17 11:39:37 i Graviditet

Har vid ett par tillfällen ramlat in på sidor gällande namn,
T-rex måste ju få sig ett namn när den väl är ute.
 
Jag har länge och många gånger skämtat om att den får heta T-rex även i papperna, men det går ju inte.
Även om det är lite kaxigt namn ;)
Så där har jag suttit på olika sidor och tittat på vilka namn som finns.
Och mina ögon går i kors.
 
Jag har mina förslag, O har sina,
Kommer vi kunna enas om ett bra namn till T-rex eller "han" ska behöva bli kallad för T-rex hela sitt liv?

Ni som sett Bröllopsfotografen.
Där föds ju en liten kille i den filmen och de ger honom namnet Metallica.
När de blir frågasatta gällande namnet så svarare de typ:
Det är en sak i livet som en förälder kan göra bra och det är att ge sitt barn ett bra namn de kan vara stolta över.
 
Ja men hur vet man att just DET namnet är ett namn som barnet sen kommer uppskatta???
Jag hatade mitt namn som liten. Idag älskar jag det.
Jag vet flera som önskade att de hetat någon annat som yngre, vet faktiskt inte vad de i för sig tycker om sina namn idag. Men. Fakta kvarstår.
 
VILKET namn ska T-rex ha?
Och hur ska O och jag lyckas enas om ett och samma namn?
 
En polare skriker förjämnan att "han" ska heta Sven.
GLÖM DET svarar jag på det. Inget Sven ska stå på T-rex papper.
Men vilket/vilka namn ska då stå?

Jag vet det är tid kvar... Men saken är den att tiden trots allt går fort.
Och det hade varit skönt om man redan haft några namn som vi både gillar istället för att hela tiden behöva sitta och komma med nya förslag.
 
OM det blir en tös så har jag ju redan mitt favoritnamn: Timja. 
Jag älskar det, men O sågade det kanppt innan jag ens hann säga klart det.
Det är ju inte direkt Oregano eller Basilika jag kom med som förslag, men Timja var oacceptabelt.
Synd. 
Jag tycker det är fint och annorlunda.
 
Blir det en tös ska hon få heta det i andra namn. Men säg inget till O ;)
Han vet inte än hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela