jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

5 tår, 5 fingrar på var fot/hand

Publicerad 2013-06-17 12:00:00 i Barnmorske/läkarbesök

Den 13 juni var det dags för det sista ultraljudet, dvs om inget sker att fler behövs göras.
Där låg "han" så nöjd och räckte finger åt oss haha.
Nej det gjorde "han" inte, men däremot fick vi se att det fanns 5 fingrar på var hand och 5 tår på var fot.
 
T-rex växer som "han" ska och alla organ var utan anmärkning. Tydligen så kollar man organ på detta ultraljudet, så vi fick se både mage, hjärna, de 4 kamrarna i hjärtat och annat kul.
Vad vi fick se en närbild på var "hans" långa ben! O kommer få en långbent sak till barn, så T-rex brås på sin far. Efter vad jag kan se på ultraljudet i varje fall ;)

Rörelserna är mer och mer tydliga och jag ääääälskar att känna de små buffarna och sparkarna som delas ut lite i tid och otid.
Önskar att man haft en sådan apparat man kunde kopplat upp sig mot för att se vad det är "han" hittar på där inne när det är som mest aktivt.
 
Alla papper är nu skickade till försäkringskassan ang föräldrapenningen. Nu håller vi tummarna för att allt går genom och att jag får den högsta ersättningen som går att få. 
Så hörre du Gud, om du hör mig, hör vår bön!

Längtar efter T-rex..... <3
 
 

Kommentarer

Postat av: marie

Publicerad 2013-07-08 13:49:48

hej lilla du

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela