jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Viktstopp blandat med rea....

Publicerad 2013-06-27 20:44:00 i Barnkläder

Då har jag varit hos barnmorskan igen.
Nya hjärtljud har ljuvligt spelats upp för mina öron.
Blir lika glad var gång =) 
 
Dock var jag mindre glad på deras våg.
Startvikten som är inskriven är från min våg där hemma och enligt den denna morgon har jag gått upp totalt 8 kg nu. Och jag är i vecka 21.
Enligt vågen hos barnmorskan har jag gått upp 10 kg, vilket jag inte gillar att den ökar min vikt med 2 kg bara genom att jag tar mig till barnmorskan.
 
Hon gillade inte direkt min vikt och sade till mig att dessa 10 kg som jag gått upp (enligt hennes våg) är vad jag borde gått upp under hela graviditeten. 
Hur gör man då nu? Jag kan ju inte banta, och äta måste jag.
Mjölk fick jag sluta upp att dricka då det var extra kalorier. Och jag som trodde mjölk var bra med tanke på att det har kalcium och det är väl bra för uppbyggnaden av T-rex skelett?
Men nej, ingen mjölk... 

Ni kan ju tro att jag tänker dricka upp de 3 L som står och väntar på mig i min kyl....
Sen får jag väl låta bli att dricka möjlk då.... Snyft...
 
Magen har nu mätts till 22 cm och jag växer som jag och jag följer kurvan som jag ska (varför får jag då inte gå upp mer i vikt eller dricka min älskade mjölk???)

Har tid om en månad igen och därefter kommer det att bli tätare mellan besöken.
 
Har dock fyndat lite mer kläder ;)

 
 
Två-pack bodysar, var bara tvungen att inhandla =) 

 
Vem vill INTE ha en egen liten isbjörn???? Älskar dessa tröjor och overaller! Och det var på rea så gjorde ett riiiiktigt billigt fynd! ÄLSKAR REA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela