jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Pappa O har nu fått besked... Och mars månad....

Publicerad 2013-03-31 23:33:00 i Graviditet

1 mars...
Tendens till illamåande på morgonen om jag inte snabbare än kvickt får i mig frukost....
Så det gäller att stiga upp, slänga i mig ngt lätt och snabbt att äta innan hunden får komma ut på morgon drillen.
Sorry Sam!!! Matte älskar dig ändå!
Idag har O fått beskedet att han ska bli pappa.
Om jag var nervörs? Bara förnamnet.....
Idag skulle min mens ha kommit OM jag har räknat rätt på dagarna... 
har själv ännu inte fått in det i huvudet att jag har faktiskt sett ett extra streck så man kollar ett par extra varv när man väl är på toa. Sjukt, jag vet...... Men ja... Det är ju ett svagt streck... Så vad vet jag??? Det kan ju vara fel på testet!!!!
 
 
5 mars...
Har vaknat till och från i omgångar i natt pga värk i både mage och rygg.
Mindre kul. Acne så in i bomben och jag vill inte se mig själv i spegeln bara. Som om det inte är nog så har jag gått upp ännu mer i vikt. Fet lär jag bli! 80,4 kg. 
 
12 mars...
Brösten har växt, Hello!!!
Tröttheten tar kål på mig. Somnade 20,20 och vaknade 06,50. Skulle kunna gå och lägga mig igen kl 12!
Frusen till max.
Sov med mysbyxor på i natt uinder täcket som jag frös.
Sötsuget har minskat rejält *tjohoo*
Är uppsvälld som tusan på kvällarna och ser då redan gravid ut. Är det en DINO jag bär på????
Eller är det en T-rex så som "han" suger musten ur mig???

13 mars...
Nu har tom O påpekat att mina bröst blivit störe.
Åtminstonne en sak jag gillar med att vara gravid så länge haha.
 
14 mars...
15% är redan gånget av graviditeten. Det gick fort!
Har varit idag hos Barnmorskan Karin för lite information gällande graviditeten och vad som komma skall. Är nu i vecka 6 enligt henne eller gått in i v 7 (6+0) om man ska räkna på det viset. Datumet till beräknad födsel är den 6 november.....
Har köpt det första plagget, en jamas med dinosar på då det garanterat är en T-rex jag bär på med tanke på hur trött jag är hela tiden.... Har även tagit det första fotot på min mage då jag känner mig stor redan med tanke på att jag inte är så långt gången. Undrar hur detta ska sluta....?

  
 
28 mars...
Så då vet min familj om denna nyhet nu.. Mycket kramar och tårar har det varit de senaste dagarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela