jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Bästa inköpet!

Publicerad 2013-11-25 14:06:11 i Äntligen mamma

I slutskedet på graviditeten så lyckades jag kamma hem en babybjörnsele.
Jag fick höra från en del att det är utslängda pengar för det är inget alla barn gillar.
Jag kände att det var väl investerade pengar med tanke på priset. Totalt 49 kr!
Så vitt jag vet så kostar en sådan sele betydligt mer som ny.
Och denna var i i mkt fint skick.
Och skulle "junior" ine gilla den, ja då handlar det om 50 kr som jag säkerligen kan få tillbaka igen!
 
Egentligen är myran lite för liten enligt storleksmodellen för denna sele. Det står från 53 cm.
Men idag så var jag bara tvungen att prova den.
 
Som egen företagare var O tvungen att bege sig av till jobb idag.
Vi saknar han något enormt här hemma, och myran visar det genom att jag inte får lägga ifrån mig henne alls idag.
Först nu har jag fått i mig frukost, då det ÄR svårt att bre mackor samtidigt som man ska bära på ett knyte.
 
Efter ett tags frustration kom jag att tänka på selen.
Lets try!
Och hell yes!
Bästa inköp so far!
 
Nu kan hon sussa i min famn och känna min värme och min kroppspuls.
Nu känner hon sig trygg och jag kan få lov att få armarna fria.
 
Det är dock inte det smidigaste att ha selen fram på magen. Det är liksom inte mycket man ser framför sig haha.
Ja inte mer än lilla myran då =) Och det är ju inte fy skam!
 
Vi har legat och mornat oss länge idag.
Hon är så fruktansvärt go på morgonen när hon ligger där i sin pyjamas ihopkrupen som en liten boll.
Hon ler och tittar på mig och är bara så uuuuuunderbart mysig!
Jag älskar de stunderna.
Ja faktiskt så gillar jag nätterna med även om jag inte får en hel natts sömn utan avbrott.
Hon är så fantastiskt gosig på nätterna!
 
Livet med en nyfödd är onekligen annorlunda.
Om jag var låst som höggravid så är jag ännu mer låst nu när vi har dagar som idag. Att det inte passar att ligga för sig själv.. Lilla älskade myran =)

Nu ska jag försöka klä både henne och mig och lasta henne i vagn.
Sam vill nog gå ut och gå då vår lilla morgonpromenad verkligen var i hastigaste versionen.
Stackaren.
Det blir förhoppningsvis bättre än dagar som idag.
Nu kan jag i varje fall röra på mig så nu fixar vi att gå runda.
Idag är det träningsrunda med vagn. Första gången för oss själva. Undrar hur det ska gå??!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela