jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Dagens BM besök

Publicerad 2013-11-06 13:53:28 i Barnmorske/läkarbesök

Tja vad kan jag skriva...
Började dagen som vanligt med att väga mig här hemma innan jag for iväg.
Dagens form ligger nu på + 24,2 kg....
Jag har aldrig tidigare legat på över 100 kg strecket, men nu är detta alltså passerat.
Hoppas jag slipper behöva få uppleva det någonsin igen ;)
 
Proteinet har skuttat upp i värde på mig igen :(
Blodtrycket var ok
Magens mått fick jag inte veta.
Hjärtljuden fick jag inte veta.
Vet inte om hon hade svårt att mäta detta då det sprallades runt för fullt i magen på mig och det var mer svish svish som hördes än hjärtljud. Men som sagt, jag blir ju liksom inte förvånad då jag får fråga mig fram till allt.
Och mina svar på blodproverna som senast togs fick jag inte idag heller....
 
Dagens bästa var ändå vad som blev sagt:
Ja det är en stor bebis som ligger i magen, de brukar ligga på runt 3,5 kg nu men din ligger nog på runt 4 kg.
Så det vore bra om den INTE ligger och gottar sig i 2 v till.
 
Allvar? Hörde jag verkligen rätt?
Vad har jag gått och bett om och tjatat om sen 2 mån tillbaka?
Just det.. Kolla så att bebisen inte är stor då jag är rädd för att den kommer att bli det.
Jahapp.....
Och nu gör man vad?
 
Fortfarande har den lilla bråkstaken INTE fixerat sig.
Dock ligger den med huvudet ner så det är ju väl.
 
Något vatten läcker jag tydligen inte för det är flytningar, utan att ha fått det kollat?
 
Nåja, på måndag ska det göras hinnsvepning om den inte kommer innan dess.
Jag förstår bara inte varför man inte kunde ha gjort det redan idag.
Men vad vet jag...
 
Jag står på benen i varje fall.
Och enligt min BM så allt jag går igenom nu, men att springa oftare på dass än vad jag någonsingjort tidigare, värkarna i ljumskarna, ryggen och typ mensvärken jag känner är bra och goda tecken på att förlossningen är på gång. Så jag ber till gudarna att jag inte behöver komma tillbaka på måndag utan att junior/ita bestämmer sig för att komma innan dess. Vad sägs om imorgon på det beräkande datumet? ;)
 
Låter som en mycket bra dag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela