jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Hoppsan!

Publicerad 2013-11-11 16:05:00 i Barnmorske/läkarbesök

Ja då har jag fått vara med om den brutala gynundersökningen nu.
Kan meddela att hinnsvepning eller försök till det är INTE skönt. Nu vet ni!
Är tacksam över att jag gått profylaxkursen så jag kunde utöva andningstekniken under tiden.
Det tråkiga var att min BM var mkt pratglad under tiden så jag vet inte om jag missade någon information med tanke på min koncentration på andningen och minska ner på det onda...
 
I varje fall så har magen växt till 37 cm, och enligt min BM så har den alltså växt 1 cm sen i onsdags när jag var där sist.
Pulsen var ok.
Bebisen hjärta låg på 140 slag/min.
Mitt protein var bra. Inget förhöjt denna gång.
 
Under undersökningens gång så snappade jag upp att jag är öppen ca 1 cm.
Tappen är mjuk och mogen men den ligger fortfarande bakåt.
Hon kunde känna huvudet trots att den fortfarande inte är fixerad.
Vilken liten envis snorvalp det är som ligger där i och gottar sig!
 
Om inte detta försök triggat igång så ska jag in för en ny hinnsvepning den 18.
Om inte det heller hjälper så är jag bokad på tid till förlossningen den 22 för UNDERSÖKNING.
Anser de inte att det är "akut" så skickar de hem mig igen!!
*Bölar*
Därefter kommer alla undersökningar och tester skötas av förlossningsavdelningen på sjukhuset.

Va fan, jag trodde man var gravid i 9 mån inte i 10!
Ska jag behöva efterlikna elefanterna??
 
Nåja... Jag hoppas detta försök triggar igång det.
Jag ber till gud att det gör det.
Jag kommer avlida om det ska behöva gå till den 22 nov och att de i värsta senariet skickar hem mig igen.
Allvar, jag kommer dö då....
 
Tack och lov fanns det lite roligt i brevlådan när jag kom hem efter dagens besök.
En stor låda låg i lådan.
Trodde den var till O att han hade beställt ngt, så jag blev väldigt paff när det stod mitt namn på lådan.
En låda från Danmark.
 
Nyfiket öppnade jag upp den och tänkte att det är kanske Buzzador som skickat Vanishpaketet till mig, då jag kommit med på den buzzningen. Men de brukar ju alltid stå Buzzador på lådan?!
 
Så jag sliter upp den och tadaaaa.....
 
 
Jag hade totalt glömt bort att jag för ett tag sen anmälde mig eller nej, jag tror tom att det var en tävling?!, till detta paket. Man skulle få testa nya finish disktabletter och sköljmedel och så fick man två Baby Björn skålar och skedar till sitt barn.
 
Jag tänkte att jag chansar, och tydligen så fick jag denna ära och få ta del av detta paket.
Wohoo!
Mitt i all "sorg" med att behöva gå över tiden fick jag ju lite glädje.
Tack, TACK!
 
Så nu ska jag ta mig i kragen och sätta igång och tröstbaka idag igen.
Dagen till ära blir det saffransnurror med vit chokladfyllning.
Kanske mitt kämpande med degkaveln kan sätta lite fart på snorisen i magen.
Nu vill jag att den ska UT!!!!
(Även om jag jag inte ser framemot smärtan)
 
Jag sitter var dag och undrar hur det kommer starta.
Kommer vattnet att gå?
Är det värkar som drar igång först?
Ska jag bli igångsatt?
Blir det akut kejsarsnitt?

Den som lever får se, så jag hoppas det blir innan den 22 för annars avlider jag ju som sagt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela