jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Internetsök...

Publicerad 2013-11-12 11:11:36 i Graviditet

Internet är bra till mycket. Man kan få bra info men även dålig sådan.
Då jag är en rookie gällande detta med graviditet, hinnsvepning osv så har jag naturligtvis googlat.
Infon jag har funnit som många skrivit är att om det inte drar igång inom 48 h så gav den ingen effekt.
Tydligen brukar man få värkar inom 6 h efter att den är gjord.
 
Ja då kan jag nog tyvärr säga att den inte hjälpte ett skit.
Inga värkar så när, trots att jag stod och kämpade på med degkaveln vid saffransnurrorna igår.
Trött däremot - hell yes!
 
Ska jag verkligen behöva gå och vänta till den 18, ev den 22 och i värsta fall ännu längre?
Förstå när jag skriver att jag får panik av själva tanken.
Om det nu stämmer som BM sa förra gången (den 6) att det är en stor bebis som ligger där inne, då betyder det att det kommer vara en elefant jag föder inte en bebis.
Jag börjar mer och mer i mina tankar vägra vaginal förlossning och kräva kejsarsnitt i så fall.
Jag vill verkligen inte bli förstörd för all framtid med värsta komplikationerna som följd av en elefantförlossning.
 
Från att vara kolugn till att det övergår till Bambi på hal is = panik.

Jag funderar på vad jag kan göra idag för att hjälpa till på traven.
Putsa fönster?
Det regnar ute, men det hade behövts.
Baka har jag ju redan gjort, vid dammsugning så går ryggen av på mitten. Och oavsett så dammsög vi huset rent i förgår. Så det behövs inte direkt idag.
Hunden är badad och luktar gott och är mjuk.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra...
Meditation hjälper knappast. Ja inte mer än för att möjligtvis stilla mitt sinne.
 
Bah... T-rex övergick till junior och nu har den övergått till jädrans snorunge!
Varför vill den inte ut????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela