jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

A night from hell

Publicerad 2013-10-18 10:36:42 i Graviditet

Igår gick starten på psykoprofylaxkursen i Ängelholm för oss.
En mycket trevlig grupp hamnade vi i och det var verkligen kul att få vara med.
Det fanns både första föderskor samt de som var inne på tredje omgången.
Och den som hade närmast till bf var som jag nästan befarade, jag....
Men skitsamma, vi fick vara med =)
Och tur var det!
 
I natt har jag fått uppleva den västa natten so far.
Har knappt kunnat sova och känner mig sådär lagom piggelin idag.
Har haft värkar så jag inte vetat vart jag ska ta vägen.
Har höllt på att dö av värmeslag samtidigt som jag frusit.
Har inte kunnat ligga ner ordentligt utan fått halvsitta uppe i sängen då så fort jag lägger mig ner så kommer det spyor upp i halsen på mig. Vet inte vad det lilla busfröet i magen pysslar med, men vad jag var trött på detta i natt!
 
Fick användning av andningen vi lärde oss och minskade ner lite på värkarna, men de fanns där trots detta.
Kl 4,30 gav jag upp och satt på dass i nästan 30 min och kämpade mig genom där inne.
Försökte lägga mig igen, trött så in i men samtidigt "pigg".
Gick långt om länge upp med O och tog mig panodil som hjälpte mig lite så att jag fått sova oavbrutet i 3h.
 
Nu sitter jag här och funderar på att verkligen ta tag i att packa den jädrans BB väskan!
Man vet ju liksom aldrig när det sker.
Och samtidigt får jag panik när inget är helt klart.
Småfix kvar i rummen, men det skall göras oxå.
Och alla mina flyttlådor mitt i allt nu med... Suck...
 
Nåja, vi får ta en dag i taget.
Även om jag känner lite panik över att jobba mitt sista pass imorgon.
Allt går bara man lägger in lite jädrans anama. Får leta upp den kvoten.
 
Ska verkligen bli spännande att se om den behagar att komma tidigare eller om jag ska gå på övertid.
Ska jag ha var natt som denna så ber jag till de högre makterna att låt busfröet komma innan beräknat.
Jag vet nämligen inte hur jag ska klara att överleva dagarna annars....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela