jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

BM besök

Publicerad 2013-10-25 14:11:20 i Barnmorske/läkarbesök

Tja vad kan jag säga.
Från att min BM steg i mina ögon förra gången till att hon sjönk långt under strecket denna gång....
Jag undrar verkligen varför hon fortfarande är kvar i detta yrket?
 
För det första hade hon dubbelbokat tiden.
Jag skulle in samtidigt som en annan satt och väntade på att få komma in, samma tid.
Hur lyckas man?
 
Tack och lov fick jag komma in och den andra återkomma, jag hade exploderat annars.
För det är som vanligt när jag har min tid kl 10, som är precis efter deras fikarast, det händer ALDRIG att hon kommer och hämtar mig kl 10 utan det normala är 10 - 15 min över, dvs in på min tid! Och aldrig att man stannar den tiden över, nej, för hon har ju en ny patient efter mig.
 
Väl igår hade hon en praktikant med sig som utbildar sig till sjuksköterska.
Jag har inga som helst problem med att det finns en praktikant med, men det är inte meningen att halva min tid (som redan är nerkortad tack vare att man blir hämtad sent) ska gå åt till att man förklarar för praktikanten vad som görs och hur det görs osv.
 
Väl inne så började hon prata om totalt orelevanta saker utan att fråga mig om hur jag kände utan hon bara tog för givet att det var så jag kände nu och det var fullt normalt.
Och det var tankar som jag aldrig ens haft...
Suck...
 
Mitt i allt skulle hon ut och ta prover på någon annans urin så då fick jag sitta där och prata med praktikanten om väder och vind tills hon kom in igen för att fortsätta med just mig som faktiskt hade tid där just då.
 
Svaren på förra omgångens blodprover fick jag inte, och jag antar att jag skulle haft den lappen som jag fått alla andra gånger, för den ska ju ner i min journal som jag ska ha med mig in till förlossningen. Men den glömde hon väl bort, precis som allt annat.
 
När hon mätte och hade sig fick jag fråga vad hon kom fram till annars hade jag inget fått veta.
Jag som person, med MIN graviditet vill kanske veta vad som händer och sker med MIG och MIN bebis?!?
 
Magen hade i varje fall växt 1 cm i veckan som den gjort den sista tiden, så nu ligger jag på 36 cm.
Blodtrycket var ok.
Proteinet var ok.
Hjärtljuden var högre än det varit under hela tiden 150-155 slag / min.
Varför fick jag ingen förklaring på men det var tydligen bra.
Vikten står nu på + 20,7 kg.
Blir trött på bara tanken hur mycket jag kommer få kämpa sen för att få ner dessa kilona igen...
 
Ny tid skulle bokas för nästa besök och hon gav mig förlossningsdatumet den 7 nov.
När jag frågade henne om vi verkligen skulle ha den dagen tittade hon förvånat på mig. Ja varför inte?
Tja sa jag, det är ju beräknat datum. Ojdå! De hade hon ju inte tänkt på.
Men för helvete, du sitter med min journal framför näsan och du kan inte ens läsa dig till INNAN att den 7 är beräknat datum???
Fattar ni att jag blir trött på henne!
 
Så hon ändrade tiden till dagen innan. What ever....
 
Så skulle hon skicka hem mig.
Så jag ställde frågan hur det gick med förlossningsbrevet som vi skulle skriva denna dag.
Vaddå? Var det något speciellt jag ville ha med i det?
Men för guds skull, det är min första graviditet, jag har aldrig skrivit ett förlossningsbrev i hela mitt liv. Jag visste inte ens om att det fanns något sådant förrän jag blev gravid och hon började prata om det samt att jag läst mig till om det. Ja säg mig, är det något speciellt jag borde ha med i detta brev???
 
Nåja, det var inte så farligt, den kan vi ju skriva nästa gång vi ses sa hon.
 
Skjut mig.....
Jag vill verkligen aldrig mer ha något med denna människa att göra.
Hoppas man får göra en utvärdering på sin barnmorska när väl denna graviditet är över.
För några positiva ord lär hon INTE få av mig.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-25 16:04:53

Hon verkar vara bra blåst! Och oroa dig inte över kilona. Mycket är vätska och bebis och tuttar :-) resten går vi bort!

Svar: Mmmm det tycker jag verkligen att hon är :(Synd man ska behöva råka ut för detta på sin första graviditet!
Ja promenixer är verkligen inplanerade här så fort man är på benen igen. Hunden kommer bli glad med så fort jag orkar gå längre rundor med han =)
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela