jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Dagens BM

Publicerad 2013-10-10 18:23:32 i Barnmorske/läkarbesök

Ställde mig i vanlig ordning på vågen imorse inför dagens BM besök.
Nu säger jag stopp och säger upp mig från denna graviditet!
19,4 kg + ligger vi på nu. Jag vill INTE MER!
De är verkligen inte konstigt att jag flåsar för minsta lilla när jag ligger på nästan 20 kg + mot vad jag är van!
(ja... eg mer med tanke på att jag hade hunnit lägga på mig lite kärlekskilo innan graviditeten kom)


Dagens BM besök slutade faktiskt riktgt positivt. Och jag har fått tillbaka lite förtroende för min BM igen.
Det verkar som hon efter sista träffen gått igenom och faktiskt lyssnat på mig vad jag sagt och idag var det helt andra toner under besöket än det tidigare varit. Tjohoo!
 
Blodtrycket är ok.
Proteinvärdet har gått ner igen. Tjohoo!
Bebisens hjärta ligger på samma som innan.
Och magen har växt 1 cm i veckan så nu är vi uppe på 34 cm (om jag minns rätt).
 
Nya blodprov blev tagna för att se så att vi fortfarande inte mixat blod och så att min kropp inte försöker stöta bort det lilla underverket som växer och buffar för fullt där inne.
 
Huvudet ligger på rätt håll, dvs ner. Så det jag länge trott varit rumpan har just varit rumpan.
Skönt att den ligger rätt =)
 
Nästa gg vi ses ska vi skriva förlossningsbrevet.
Så jag fick som uppgift att skriva ner på ett papper mina/våra tankar och ideer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela