jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Förlossningsdatum

Publicerad 2013-10-29 13:07:00 i Graviditet

När det närmar sig kan man onekligen inte sluta tänka på - när behagar den att komma?
O och jag pratade lite om det igår.
Han är född före utsatt datum och jag har för mig att jag även var det så var tvungen att ringa mamma idag och fråga. Mycket riktigt är även jag tidigare född. 2 v tidigare tom.
 
Som mamma sa, det berodde nog på att de höll på att flytta strax innan förlossningen, så hon trodde att det hade med det att göra. Ojdå vilken dejavu. Vad gör jag?
Jo håller på att flytta hit sakta men dock. Komiskt!
 
Så nu går jag här och undrar, kommer bebisen komma tidigare än beräknat datum?
Jag själv har trott det hela tiden, så det ska bli spännande att se om den gör det eller inte.
 
Fixerad är den inte, men det spelar tydligen ingen roll, för den kan fixera sig i samma stund som förlossningen drar igång. Bara för att den är fixerad lång tid i förväg betyder det inte alls att förlossningen är nära har jag blivit informerad om. Skönt att veta.
 
Så vilket datum kommer det att bli tro?
Jag hoppas verkligen att det inte blir den 2 el 3 nov då jag redan har pappa och lillasyster på de dagarna.
Vore trevligt och kul att ha ett eget datum på bebisen. Men vad kan jag bestämma?
Inget alls. Det enda jag kan göra är att prata med bebisen och be den att inte komma då.
Precis som jag gjorde igår när stormen härjade.
Den fick förbud för att starta en förlossning igår. Fy för att behöva sitta i en bil i den blåsten.
Ville knappt ta mig ut ur huset igår bara..
 
Vadslagning någon? haha
 
Fick igår en overall till junior i rätt sorlek så nu slipper han frysa när vi kommer åka hem.
Eller det hade han i för sig inte behövt göra ändå, men de jag införskaffat är i storlek 62, så han hade drunknat i dem. Nu har han förhoppningsvis en som kommer sitta perfekt. Om inte storlek 50 kommer bli för litet.
 
Gud vad jag är nyfiken på hur den ser ut och vilket kön det är!!!
Så snopet det blir om det visar sig vara en tös när vi båda är så säkra på att det blir en påg.
 
Åh lilla bebis... Kom nu =)
Jag har tom igår lagt handdukar i sängen i fall vattnet skulle gå på natten.
BB väskan är igår packad.
Jag skrev ett eget förlossningsbrev här hemma igår.
Jag är förberedd.
Det enda jag ska göra innan jag åker in är att ta en dusch.
Sen är jag redo.
 
Jag läääängtar <3
Och det viktigaste:
Du är välkommen! <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2013-10-29 14:06:09

Jag tror 3 eller 13. Det låter som bra datum.

Svar: hehe vi satt och prata om detta igår jag och O, och vi har en intern vadslagning. Den som förlorar ska köpa en trisslott till den andre. Jag satte den 4 och O den 11. Sen tog han ett allvarligt snack med magen och sa "hörre du! Den 11 är det som gäller" =)Ska bli spännande att se när de blir. Börjar få ont i halsen nu med :(
Bara jag slipper bli sjuk nu!!
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela