jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Sysmaskin vs moi = 0 - 1

Publicerad 2013-10-04 09:56:15 i Allmänt

Då kom dagen igår som många väntat på.
Två i min bekanstskapskrets fick vars en tjej. Underbart =)
Stort GRATTIS till dem =)
Då är det jag som står på tur om ingen annan går om mig haha
 
Kämpade med symaskinen igår för fullt.
Har inte sytt ordentligt sedan högstadiet och på den tiden så vill jag minnas att det var lättare.
Kan ju ha med att göra att jag haft mönster att följa och en lärare som hjälpt till!
 
Blev efter en hel del klurande igår klar med projekt nr 1, en Babynomadefilt!
Har varit dödligt förtjust i den sen jag hittade den på nätet men tycker att 5-600 kr för en fleecefilt är för mycket pengar! Så jag drog fram maskinen igår och lyckades få ihop en själv.
För ett pris på långt under halva mot butiken! (och kul att ha gjort den själv!)
 
Vill inte säga att det var svårt, men det var fan i mig inte lätt heller.
Har aldrig i hela mitt liv exvis sytt på ett kantband med tjockt tyg mellan.
Resulterade i bla bruten synål :(

Men klart blev det och detta var första gången i mitt liv som jag sytt något utan mönster med enbart en foto från internet att följa, där jag själv fått gissa mig fram i mått och pysslat och haft mig. Bild kommer på den sen.
Idag forsätter samarbetet med symaskinen. Ett babynest skall sys. Wohoo!
Därefter så skall jag fixa ett vattenavvisande och vindskyddande täcke till slammet.
Vintern börjar trots allt komma och jag minns hur stackaren skakade som han frös förra vintern. I år ska han slippa detta genom ett fodrat täcke (återigen skall det improviseras, inga mönster :S)
 
Så vad väntar jag på? Dags att gå till mina tyger ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela