jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Tvätt.....

Publicerad 2013-10-09 13:04:00 i Allmänt

Jag är inget big fan av att tvätta. Eller tvätt i för sig går an, det är bara in i maskinen, sedan in torken eller hängas på tork. Vad jag inte gillar med att tvätta att sitta och vika kläderna och sedan lägga in dem i graderoben.
Det sista är det som brukar ta mest emot. Att sortera in i garderoberna. På något konstigt vis så hamnar alltid kläderna kvar på torkstället och jag plockar tvätten efterhand därifån alt att de blir vikta men liggandes kvar i tvättstugan...
Hemma hos O så går det inte att göra så, för där finns helt enkelt inte utrymme till detta (än).
Men idag för första gången i mitt liv så var det faktiskt rofyllt att sitta och sortera och vika tvätten. Det är ju bebiskläderna som blivit tvättade! Omsorgsfullt vikta och nerpackade i en påse tills byrån de ska ligga i är målad, torkad, utvädrad, klar och inflyttad i rätt rum.
Ska idag bege mig hem för att packa lite och imorgon är det dags för BM igen. Ska bli spännande att se vad hon har att säga denna gång. Känner inte alls för att gå dit då det känns som sagt att hon inte tar mig på allvar alls. Och i natt har jag haft en natt from hell bokstavligen.
Har knappt kunnat sova då jag haft så ont i magen hela natten och den har varit stenhård! Vet inte om det varit värkar jag haft eller vad som detta berott på. Nu på fm har det slutat göra ont tack och lov.
Det är det som är nackdelen med att vara förstaföderska, för man vet liksom inte hur värkarna ska kännas som är fölossningsvärkar och vilka värkar som är "normala". Så vi får väl se vad hon har för ngt upplyftande att svara mig om detta imorgon.... Har även varit risig i magen i snart två veckor och de säger att det kan vara ett tecken på att förlossningen är på g... MEN vad vet jag???
Vill eg inte åka förrän imorgon då jag hoppas på att det kommer lite paket i lådan till mig idag.
Har fyndat loss riktigt rejält på tradera och inväntar nu paketerna som ett barn inväntar tomten på julafton =)
Vad sägs om saker för en kostand av 1, 6 och 10 kr + frakt?
Mmmmmm..... billigt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela