jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Dagens BM besök

Publicerad 2013-09-26 21:52:00 i Barnmorske/läkarbesök

Slutade i ren jädrans besvikelse.
Tyvärr.
Fick info hemskcikat om profylaxkurs, som jag så gärna ville anmäla mig till.
Sagt och gjort så anmälde jag mig till den och vad visade sig idag, jo att jag tyvärr inte får plats på kursen utan får vänta till nov.
Så jäkla lönt att gå den i niv när beräknad bf är i just det, 7 nov!
Fågade om det inte var så att det fanns folk som hade termin först i dec som de kunde skjuta på tills nästa kurs så jag kunde få gå denna nu i okt. Men nej det kunde hon ju inte göra för alla ska ha samma chans.
 
Är det samma chans om jag dagarna innan får veta om denna kurs och när jag anmäler mig så får jag oavsett inte vara med på den?
Känns som jag behöver den kursen bättre nu än en som har utsatt datum i dec/jan??
Men jag tycker väl antagligen fel.
Besviken är jag i varje fall. Big time!
 
Annars så hade magen växt 1 cm per vecka sen sist, så 32 cm ligger vi nu på.
Hjärtljuden mellan 140-145 slag/min
Proteinhalten i urinet är fortfarande förhöjt.
Inget bra....
 
Men så fick jag idag hämtat hem min duovagn =)
Så lite ljus i tunneln finns där trots allt.
Allt ligger i tvätten nu för uppfräschning och jag är helt lyrisk.
Det känns så ooooverkligt!
 
Med vagnen fick jag med en åkpåse, en mjuklift, en paraplyvagn till när det blir äldre och en babysitter.
Längtar tills allt är torrt så jag kan klä vagnen igen.
Sen kommer den stå där nere i tvättstugen och vänta på att få bli använd.
Snart, snart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela