jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Föräldragrupp

Publicerad 2013-09-04 00:02:00 i Graviditet

Jahapp, då har jag varit med om möte ett av två gällande föräldragrupp på MVC.
Idag var det fokus på förlossningen.
Lite skrämmande faktiskt.
En situation jag inte kan kontrollera när jag väl är där. För ingen kan i förväg förutspå vad som komma skall, mer än att en bebis skall komma.
 
Lite läskigt. Är det nu man ska ångra sig? haha
 
När jag väl satt där i den lilla gruppen med 3 andra blivande mammor, en medföljande sambo och O så slog tanken mig. Varför har jag inte bett om att få vara med i en föräldragrupp som är ihopskramlad i Ängelholm/Båstadtrakten när jag ändå ska flytta dit?

Tanken är ju lite att man ska möta andra i samma sits som en själv som man kanske kan knyta kontakt med och umgås med innan och efter förlossningen?
Jag hade verkligen behövt detta nätverk när jag kommer flytta. Folk att umgås med. 
Får se till att jag hamnar i en förlädragrupp i dessa trakter sen när junior är här istället. Man behöver bolla tankar/erfarenheter med andra och man behöver socialt umgänge annars blir man knäpp. Jag behöver det i varje fall. 
 
Åh vad jag våndas över att flytta faktiskt :(
Det ska bli skönt att inte behöva bo i en väska i tid och otid, och att ha O vid min sida dagligen, men vad jag önskar att det var här vi skulle bott ihop istället. Men men. Det är verkligen bara till att bita ihop. Och att göra det bästa av situationen.
 
Ska faktiskt gå och lägga mig i tid idag, dvs strax, mot vad jag gjort de senaste kvällarna.
Har hittills gjort 250 polska piroger som ska in i frysen fyllda med svamp och kål.
Tanken och planen är att jag ska göra några till fast fyllda med färs istället.
Om jag orkar, för tro mig detta tar tiiid!

Så nu önskar jag vackert god natt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela