jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Saknar trimester två

Publicerad 2013-09-11 19:55:18 i Graviditet

Helt ärligt, hur trött får man lov att vara?
Saknar trimester två. Perioden i graviditeten där man faktiskt orkade vara vaken om kvällarna, hade fullt med energi och inte behövde massa power naps under dagen.
Känns som jag är tillbaka på ruta 1 igen med tröttheten.
Och jag har verkligen inte tid för detta nu!
 
Power napsen varar mellan 2-3 h. Var natt sover jag minst 9 h. Igår lade jag mig kl 22 för att idag vakna kl 9, det är 11 h nattsömn. Visst, jag vaknar visserligen flera gånger om nätterna, är det inte toabesök, är det för att det är varmt, eller för att sidan jag sover på domnar bort, eller så hoppar hunden upp i sängen, eller så stör jag mig på handledsskydden eller så är det något annat som väcker mig.
 
Inte konstigt att jag är trött när jag vaknar eller blir trött på dagen, eller att jag behöver minimum 9 h nattsömn för att orka ta mig runt på dagen.
 
Men när jag väl är vaken så önskar jag att jag hade så mycket energi att jag orkar göra något på dagarna. Problemet är att jag just nu inte har denna energin.
 
Gräsmattan behöver klippas här hemma.
Jag behöver dammsuga och svabba golv.
Jag skulle behöva putsa fönsterna och rensa ogräset.
Jag hade behövt börja packa.
Jag önskar jag orkade gå en lång runda med voff.
Men jag har inte orken. Jag har inte energin.
Min hund måste tycka jag är världens tråkigaste just nu,
 
Idag tappade jag kopplet efter att en häst red förbi oss.
Tack och lov så satte de av i galopp efter de kommit förbi, för Sam stack som en skottspole efter hästen och tack och lov så hann han inte ifatt utan vände tillbaka till mig igen.
Visst, på så vis fick han springa av sig, men det är inte meningen att han ska behöva springa efter ridekipage för att bli rastad!
 
När jag funderar så kom jag i för sig på en rätt smart sak.
Järnvärdena.
Under trimester två så har mina järnvärden varit kanon så jag har inte behövt något järntillskott, men nu när energin börjar dala så kan det vara god idé att prova ta tag i detta igen.
Det är ju inte skadligt så det ska jag minsann göra =) 

Imorgon är det dags för BM igen.
Ska bli spännande att se vad de har att säga. För helt ärligt så minns jag inte vad vi skulle gå igenom denna gång mer än det vanliga, mått, vikt, urinprov, hjärtljud osv
 
Igår avslutades föräldragruppen, en omgång jag eg hade kunnat klara mig utan faktiskt. Men nu har jag gått denna "utbildning".
Den 1 okt ska O och jag på en förlossningsföreläsning på sjukhuset.
Ska bli spännande att se om jag blir något klokare efter den omgången.
 
Ska i dagarna sätta mig ner och skriva mitt förlossningsbrev så att det är klart, och ska faktiskt i samma veva tvätta upp bebiskläderna och inom kort packa BB väskan. Det är ju mindre än 2 månader kvar, och man vet aldrig vad som kan hända under den resterande tiden.
 
Och november som låg såååå långt borta.. haha blir lite full i skratt,
Nu sitter jag här med lite "panik" och inget är klart.
 
Ska boka en dag till Ullared inom kort och ska även boka hämtning av barnvagnen med.
Snart snart är allt på plats.
"Jag ska bara"...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela