jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Spenderat lite flis....

Publicerad 2013-09-02 18:59:46 i Allmänt

I jakt på färg och snygg fondvägg passade jag på att ta mig till IKEA och Väla en runda med Slammet i bagaget som sällskap. Han älskar ju att åka bil så han kan lika gärna åka med mig och sova i bilen som att sitta ensam hemma. Jag har ju då även någon att prata med när jag kör även om jag inga svar får ;)

Hittade ingen snygg fondtapet idag så jakten på den går vidare om vi inte nöjer oss med de jag hittade för någon vecka sen. Men jag hittade däremot färgkartor för bebisens rum så nu kan det snart inhandlas =) 

Passade på att köpa en pandanalle och en skallra till junior och kikade lite på möblerna till hans blivande rum. Eller hennes. Ibland önskar jag att jag visste med säkerhet vad det är som skall komma ut... Men rummet kommer oavsett bli könsneutralt så det kvittar vad jag än kikar på =) 

Skulle kolla in påslakanset till spjälsängen men inser att täcket jag har här hemma passar inte till IKEAs täcken. Bull....
Så hittar jag inget passande i storlek någon annanstans så blir det till att köpa tyger och sy. Lite irriterande faktiskt måste jag säga! Köpte dock en kudde till sängen med och nu ska jag bara få hem spjälsängen med sen så ska det köpas in en madrass och spjälsängsskydd....
Herre jesus vad tiden rusar iväg för en..... Det är bara 2 månader och 5 dagar kvar nu till beräknat datum! Och rummet är inte ens halvklart!
Alla inköp är ännu inte gjorda! Och jag börjar få problem att ta mig fram. Det är vilopaus för fötterna och toabesök i mängder så fort man åker någonstans.
 
Nåja.
 
När jag ändå var på IKEA så tänkte jag att jag unnar mig en tur inom HM för att faktiskt köpa mig lite mammakläder! Graviditeten hittills har jag enbart köpt 5 mammaplagg. 2 svarta leggings, 1 vita leggings, 1 mammatopp och 1 mammatunika/klänning. Idag när jag skulle klä på mig insåg jag att nu är det faktiskt riiiiiktigt begränsat med vilka kläder jag kan använda, och mina toppar som jag kan använda de slits rejält då jag typ har 4 att byta mellan. Så jag tillät mig att unna mig detta inköp.
Jag kommer troligen att bli större och då kan det ju faktiskt vara skönt att ha något mer plagg som jag kan använda än de futtiga som jag alternerar mellan idag.
 
Så det blev faktiskt ett par byxor =) 
2 mammatoppar
2 mamma/amningstoppar (får ju planera inför den kommande tiden)
OCH
6 par MAMMATROSOR! 
De ni =)
 
Nu ska jag strax efter att ha vilat mina fossingar en stund, ställa mig i köket och fixa polska piroger fyllda med bla svamp. Mams och jag gick ju en liten tur i skogen igår (bara på stigen) och på den lilla rundan fick vi hem ca 15 kg svamp VAR. Det var så mycket svamp och det var så tungt att bära att jag i slutet faktiskt inte ens brydde mig om eller orkade att plocka svamparna vi passerade. Mamma lika så. Snacka om att det finns svamp i skogen!
 
Efter sen då ha hjälpt min vän A att packa upp flyttlådor så hon kommer igång i lägenheten (flyttade igår) så var jag hemma strax innan kl 22 och skulle börja rensa svampen.
Skjut mig.... Kl 03,00 var jag klar. Gissa om jag var trött i både rygg, nacke och ögon?
Idag har jag dock en fin hög med rensad svamp som bara lääängtar till att bli tillagad, så då får det bla bli piroger som jag sen även kan frysa in till dagar när jag kommer hem från förlossningen och inte orkar ställa mig och laga mat. Bra tanke va? =) 
 
Så jag får väl ställa mig och slava i köket nu.
Kan slänga upp en bild på mina mästerverk sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela