jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Sug i tarmen!

Publicerad 2014-04-14 00:17:41 i Allmänt

Det kliar i mina fingrar och suger i tarmen.
Jag är super taggad på att få sy lite!
 
Har beställt hem lite tygprover så jag kan se hur de ser ut i verkliga livet och få känna på kvaliten.
Gillar jag det som dyker upp i lådan så ska jag beställa hem lite fina tyger, sen drar jag igång med syeriet =)

Jag har lite olika projekt som jag ska ta tag i.
1. En saccokudde till myran
2. En sovpuff till Sam
3. Ett draperi till skötbordet som går runt om. Detta för att minimera Sams hår som finns öööööverallt och ingenstans. Snacka om att vårfällningen är igång!
4. Dregglisar till myran
5. Mössa till myran
 
Om allt går som på räls så funderar jag på att sy vad som finns på följande bilder....

 
Så just nu läääängtar jag tills att tygerna ramlar ner i brevlådan =) 
 
Vad jag mer ska ta tag i är att skola om mina plantor från fröna jag sått.
Broccolin börjar bli ranglig och behöver skolas om. Blomkålen är på G den med.
Om någon vecka så skall även Basilikan, Citronmelissen och Myntan plantas om. Och förhoppningsvis så kan jag i samma veva även skola om de olika blommorna som börjar växa upp!

Jordgubbsplantorna som jag satt om där ute har tagit sig rejält och nya skott skjuter upp för fullt. Ska bli såå gott med jordgubbar när de väl kommer komma. Ska i veckan även så de första fröna där ute för sallad, rädisor, gräslök mm Det är så kul när man ser hur fröna blir till goa grönsaker, snacka om ekologiskt! Och billigt!
Och gott!! Mmmmmmums!
 
Ena rabatten är även den klar och den nya kommer snart ta form. Förhoppningsvis kan jag snart sätta Dahliorna. Jag hoppas nattfrosten inte kommer komma något mer. Nu vill jag ha vår och snart sommar. Jag har saknat värme och sol som jag kan njuta av. Förra sommaren njöt jag inte speciellt mycket. Så dags att ta igen! ;)

Nu ska jag drömma mig bort i tygernas värld =) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela