jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

De råkade följa med hem...

Publicerad 2014-08-22 16:14:33 i Allmänt



När det är höst går jag aldrig i skogen utan förvaring eller kniv... Man vet ju liksom aldrig om man springer på Herr Kalle eller någon annan god sort!
Och tur är väl det med tanke på vad jag fann...


Nu skall bara allt stekas då jag har mängder av torkad svamp. Sen in i frysen. Gott att kunna plocka fram när man vill.



Vad jag nu längtar till är att dessa godbitar skall bli klara! Två mån och 8 dagar innan burk nr 1 kan öppnas. Gaaaah! Evighet tills dess!



Idag gick jag en hel mil. Trodde jag skulle dö lite grann. Men det var för ett gott syfte. Jag var och hämtade hem en massa goa äpplen. Tänkte göra lite äppelmos och szarlotka. En polsk supergod äppelkaka som man kan frysa in och plocka fram när man vill. Vattnas redan i munnen på mig....
Tänkte baka bröd till lilla myrsloken idag med.

Har man inte jobb skaffar man sig, eller vad är det de heter? 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela