jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

10,2 cm och 2,35 kg senare

Publicerad 2014-02-09 21:02:14 i Allmänt

Då har vi varit på BVC igen.
Från att hon föddes till sista BVC besöket har hon totalt växt 10,2 cm och gått upp 2,35 kg.
Och detta på en tid på 11 v och 4 dagar.
Hon har gjort ett hopp på både viktkurvan som hon följer på pricken idag och ett rejält skutt på längdkurvan som hon nu är tom över på.
Min lilla skrutta <3
 
Dagarna går fortfarande för fort!
När jag fyllde i dagarna för februari så upptäckte jag att när det är dags för att fylla i för mars så är det bara 190 av mina dagar kvar. Jag fick nästan lite panik. Bara 190 dagar kvar! Men sen när jag tänker efter så har jag ju faktiskt bara förbrukat 50 dagar när det är dags för 1 mars. Så eg är det inte mycket som är förbrukat.
Jag önskar att jag inte hade behövt plocka ut en enda dag alls nu det första året. Allt för att jag hade kunnat stanna hemma längre med myran sen. Så skönt det hade varit att ha alla dagar kvar den dagen hon fyller 1 år, och först då börja plocka ut dagar istället. 
Den där trisslotten med den höga vinsten är mer och mer eftertraktad! ;)
 
Har de senaste dagarna haft ett berg med bebiskläder här hemma.
Mycket att sortera och tvätta. Har fått så mycket kläder som myran fått ärva efter båda mina gudbarn och efter sin äldsta kusin. Kan säga att jag behöver inte köpa kläder på läääääänge. Inte skor eller overaller heller....
Det är ju både fördel och nackdel med detta.
Fördelen är att vi spar pengar, nackdelen är att det är en av de saker som man sett lite framemot. Att gå i affärerna och strosa med myran i vagnen och fynda söta kläder.
Nåja, den dagen den kommer. Och när den dagen kommer, den dagen kommer det att bli dyrt ;)
Kan i varje fall säga att myran har mer kläder än mig nu ;)
(är det ett typiskt tjedrag tro?)
 
Nu är vinter OS igång och vi är lyckliga här hemma.
Det är så kul att titta på vinter OS och myran sitter även hon och glatt hejar på framför tvn.
Rätt år att vara mammaledig på!
 
Och imorgon så smäller det!
Då drar jag igång med träningen igen =)
Håll tummarna för mig så det går åt rätt håll :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela