jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Gott med händer!

Publicerad 2014-02-02 19:51:22 i Allmänt

Kan det vara så att det redan är tänder på gång i detta hem tro?

Myran har de senaste dagarna typ ätit upp sina händer och salivproduktionen ökat något drastiskt.
Har alltid haft för mig (då det sitter i bakhuvudet på mig) att när tänder är på gång så blir de kinkiga till max, febriga, gnälliga, tuggar på händerna, ökat saliv med mera.
Nu är myran varken febrig eller gnällig eller annat negativt och jobbigt.
Hon bara äter upp sig själv, salivproduktionen är på topp och hon sover massor.
Jag kan ju ha fel, men tänk om det är små risgryn på gång? 
Hmm....
 
Har googlat om det och finner info att det vanligaste är vid 6-9 mån att de dyker upp.
Sen finns de fall där de får först efter 1 års ålder, även de som får redan vid 8 v ålder och enstaka fall tom är de födda med tänder.
Ska bli kul att se om det poppar upp små risgryn snart eller inte. BVC skall tillfrågas i veckan när vi är där i varje fall. Ska även genomgå ett mammasamtal då tydligen. Spänannde =) 
 
Igår hade vi oväntat besök, och ingen gevalia hemma! ;)
Skämt å sido. Huset var fullt nästan hela dagen fram till kvällen.
Trevligt när det kommer folk och hälsar på. Och Myran fick en ny rosa overall.
 
Myran kollade även Disney för första gången igår.
I över 1 h satt hon helt klistrad och tittade på Frozen. Jag är helt impad. Hon var så uppslukad av tvn och filmen att man knappt kunde ta henne därifrån. Tur hon gillar Disney, för det gör ju jag med =)
 
Ny vecka imorgon och våren är förhoppningsvis på gång. Underbart väder idag med plusgrader och sol!
Och projeketet med att få alla mina saker på plats fortgår.
 
Imorgon är en ny dag, nya utmaningar och nya första gången händelser.
Jag ska försöka planera ett dop. Spänannde!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela