jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Happy New Year!

Publicerad 2014-01-01 16:10:09 i Allmänt

Tänk vad året 2013 har gått fort! Det känns som det bara var någon månad sen nyårsafton 2012/13 firades hemma hos mig i Klippan. Helt plötsligt stod man här igår kväll och firade nyår igen. 
 
Vart år har jag alltid sagt att det kommande året ska bli mitt år. Vilket aldrig inträffade.
Förra nyårsafton sade jag faktiskt inte detta, och se vilket år det blev.
Det känns lite som att det faktiskt blev "mitt år".
 
Jag blev gravid (även om det var oplanerat).
Jag klarade mina slutprov och fick ta min examen med betyg och blev Auktoriserad Hudterapeut.
Jag fick jobb på min praktikplats.
Jag blev sambo.
Jag blev mamma.
 
Jag fick uppleva tråkigheter med.
Brasse finns inte längre.
Jag är inte heltidsanställd vilket även syns på ekonomin.
Jag flyttade från min "trygghet" och mina vänner.
 
Jag saknar Brasse något sjukt mycket vill jag lova!
Och pengarna på kontot önskar jag kom tillbaka.
Och mina spontana te och flabbbesök saknar jag något enormt.
 
Men att bli mamma är verkligen något av det största och mest häftiga jag någonsin har blivit och något jag aldrig aldrig kommer att ångra.
För var dag som går så växer min kärlek sig starkare. Jag kan riktigt se henne in i minsta detalj när jag blundar. I mina ögon är hon det finaste som finns på denna planet och jag kan fortfarande än idag bli förundrad över att man kan få sådana känslor som man får,
Det är häftigt och fruktansvärt mäktigt.
Vad jag funderar på är hur det verkligen kan vara möjligt att få sådana känslor för fler om man får fler barn. Men det får man, folk har sagt och berättat det för mig. Men det känns konstigt att man kan älska någon annan lika mycket som jag älskar lilla myran eller jag ska rätta mig, att man kan älska någon annan på samma sätt som jag älskar lilla myran.
 
<3
 
Men för att återgå till att det är nytt år.
Man brukar alltid ge en massa nyårslöften hit och dit på nyår. Och hur ofta brukar man hålla dem?
Typ aldrig eller väldigt sällan i varje fall.
Därför brukar jag inte direkt ge mig några löften.
Men jag gjorde undantag detta nyår.
Jag har lovat mig att jag ska, jag upprepar jag SKA dyka detta år!
 
Jag har saknat dykningen något enormt och jag har en sådan sjuk abstinens efter att få dyka att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Så någonstans detta år ska tuberna lyftas på min rygg och jag SKA bege mig ner i det blå och få njuta för fulla muggar! Åååååååh vad jag längtar =)

En annan sak jag lovat mig är att jag ska gå ner dessa kilo som jag gått upp under graviditeten.
Om jag på 9 mån kan gå upp så kan jag på 9 mån gå ner, eller? I varje fall tills myran fyller 1 år. Tycker inte det är för mkt begärt av mig även om man inte ska banta när man ammar.
 
Och på tal om detta med amning. Alla tjatar hela tiden om att man rasar ner i vikt när man ammar. Då undrar jag, varför rasar inte jag i vikt jag som ammar? Jag rasade ner 12-13 kg det första jag gjorde de första två veckorna efter förlossningen. Men nu står jag ju helt stilla efter det. Why?
 
************************************************************************************

Myran är anmäld till babysim!
Och jag lääängtar tills vi ska doppa oss i bassängen. 
Tror hon kommer gilla det väldigt mycket med tanke på att hon gillar att bada som det är nu.
Hon har fått snygga rosablå badbrallor med stjärnor på.
 
Ja hon har fått såååå mycket saker dessa dagar. Tom i födelsedagspresent till mig har det varit leksaker till henne istället för mig. Men det gör inget. Jag blir så glad när jag ser att folk tänker på henne och tycker om henne. 
 
Funderar på att anmäla mig till mamma/baby yoga.
Vill hitta på något mer än simmet och det börjar oavsett först i slutet på februari.
 
Nåja, nu är det snart dinner time så jag lämnar er här.
 
Gott Nytt till er alla.
Hoppas ni får ett bra 2014 och att mycket som ni önskar slår in.
 
Gällande mig har jag redan fått det bästa året som kommer, för jag har myran vid min sida ;)
Ska bli såå spännande att se hur detta året kommer att se ut.
Även om jag grämer mig över att tiden går fort och myran blir äldre och äldre OCH större! (I julhelgen passerade snäckan 4 kg strecket!)
 
Ha det underbart!
 

Älskade kisemis. Du är så mycket saknad att det inte finns ord som kan beskriva känslan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela