jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Jag och mobiler = ingen bra kombo

Publicerad 2014-01-03 20:50:11 i Allmänt

När det handlar om mobiltelefoner har jag uppenbart en jäääädrans otur,
 
Som ni vet så har min mobil strulat sedan en tid tillbaka när det gäller laddningsprocessen.
Långt om länge så lämnade jag in dem på lagning och nu är jag straffad för att jag inte lämnade in den direkt.
Det är lätt att vara efterklok!

Skiten går inte på garantin har de på verkstaden beslutat, uatn de påstår att det är JAG som har åstadkommit skada på min mobil, Detta kostar mig 2500 kr att laga! 
Det mest komiska är att jag kan köpa en ny Samsung Galaxy S3 för strax UNDER 3000 kr!
Gissa om jag är glad?
Det har gått en del ramsor i detta hus under dagens lopp. Och det svider något extremt mkt i min själ att jag ska behöva köpa en ny mobil när den andra bara är 1 år gammal. Varför kan jag inte bara ha normalt med pengar på mitt konto så att det inte svider i min själ över att behöva lägga pengar på en ny mobil?
Jag är såååååå trött på min ekonomiska situation!
 
Förbannade Samsung, förbannade service verkstad och ännu mer förbannade Tele2 som inte kan fatta att jag inte ljuger gällande min mobil!
Så fort bindningstiderna närmar sig sitt slut så ryker Tele2 snabbare än en höna skiter.Jag är trött på detta nu, på allt klabb. Hade jag haft försäkring på mobilen (som jag alltid haft när jag köpt på ex vis elgiganten) och den hade blivit skadad på ett eller annat sätt hade jag fått en ny mobil. Nu får jag betala för att bara få tillbaka den UTAN att de ens gjort något med den :(
 
Tur jag har myran som kan få mig på bättre humör.
Hennes gurglande skratt och underbara leende med de mest fantastiska smajlgroparna för ens hjärta att smälta.
Hon har varit riktigt duktig de senaste nätterna och nästan sovit hela nätter genom.
Igår somnade hon innan kl 24,00 och idag vaknade hon efter kl 07,00. UNDERBART vill jag lova =)
Snart kanske jag är back on track om jag får sova någon natt till utan avbrott.
Om inget annat så lär jag förhoppningsvis ta igen sömn när jag åker till Stokholm 2 dagar på fackmässa i mars.
 
Jag har ännu inte klurat ut hur jag ska klara av att vara utan myran i 2 dygn, med tanke på att det gör ont i mig att bara lämna henne i ett par timmar. Men det får gå. Jag vill så gärna gå på denna mässa som bara går vartannat år, och jag vill verkligen hålla mig uppdaterad inom yrket. Ska bli kul att träffa några från klassen under denna mässa med =) 

Imorgon blir det IKEA och jag ska äntligen få dörrar till min garderob :P
Ha en trevlig helg <3

Psst Babyboomen fortsätter, nu ska ett par andra vänner bli föräldrar med!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela