jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Vakenhet och utveckling

Publicerad 2014-01-16 21:38:22 i Äntligen mamma

Märks att myran börjar bli större.
Vakentiden är förlängd och nu kan man "kommunicera" en aning. 
Man kan få henne till att skratta genom olika saker och ljud.
Och nu menar jag verkligen inte le utan ett gurglande skratt. Helt underbart ljud <3
Hon börjar följa saker med blicken även om det inte är helt 100 fokuserat så tittar hon.
Har tom märkt att hon ibland kollar på tvn!
 
Det snackas för fullt i de vakna tillfällena och hjärtat det bara smälter som is i solen när jag hör henne.
Det är så underbara ljud som kommer ur denna lilla donnan att jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Tårarna ligger där och trycker på hela tiden på mig. Glädjetårar <3
 
Numera håller hon en leksak i sin hand och skakar om den för fullt.
Hennes egna händer är mer och mer intressanta och de studeras till och från samtidigt som det suttas på dem i tid och otid.
Hon gillar att "sitta" i knäet på en och få vara med oavsett vad man än gör. Centrums lilla mittpunkt.
Stackars Sam som alltid ska vara i centrum. Han har fått konkurrens ;)
 
Alla tycker samma om sina barn, och jag tycker verkligen att det är världens underbaraste unge jag har haft lyckan till att få. Inte bara underbaraste utan även goaste och sötaste ungen på denna jord.
Men så tycker alla om sina barn. Och jag (vi) är verkligen inget undantag.
 
I veckan började föräldraträffarna.
Kul att träffa andra som är i samma sits som mig med ungefär lika gamla barn.
Det var verkligen blandad ålder på mammorna, allt från ca 25 år till 40 + och det var majoritet töser =) 
Tvillingar finns det med i gruppen och jag är väldigt imponerad över dessa mammor!
Ser framemot nästa träff faktiskt!
Och jag hoppas det finns ngn i gruppen som jag kan klicka rejält med så man finner en ny vän att umgås med.
Det är rätt så ensamt här fast än det är full rulle här hemma med lilla myran.
 
Det är inte lika tufft i mitt hjärta längre på kvällarna när hon läggs i sitt rum
Även om jag hellre har henne vid min sida sidan om vår säng.
Hon sover undebart bra i sitt rum. Känns som att hon trivs där.
Det är inte en morgon som hon vaknat innan kl 8. Rena rama lyxen!
Hoppas det kommer fortgå på samma vis.
 
Nu är det bara jag som blivit fantastiskt trött på sistonne.
Ögonen går i kors tidigt om kvällarna och jag hade kunnat sova i ett helt dygn känns det som.
Det kan kanske vara ngn förkylning som ligger där och inte riktigt vill komma ut, eller är det bara en tillfällighet,
Jag hoppas på det sista,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela