jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Pengar pengar pengar.....

Publicerad 2014-09-03 09:10:44 i Allmänt

Tyvärr krävs det en hög med denna vara för att kunna överleva i vårt samhälle.
För att få pengar, en bra hög med sådan vara, så krävs det ju ett jobb.
Och det är nu jag börjar halka in lite i de banorna.
Lillfisen närmar sig snart 1 år.
Jag vill dock inte lämna iväg henne på dagis innan hon fyllt 1,5 år så jag har fortfarande lite tid på mig.
Lite tid till att finna ett JOBB!
Jag är ju bara anställd vid behov som det är nu, och jag tror inte att det kommer finnas mer jobb för mig så att jag klarar räkningarna. Så, jag är arbetslös om man ser kritiskt på det hela.
Inte kul alls....
 
Vi behöver köpa en ny bil så vi får plats alla i bilen.
Och vi har hittat en sort som vi fastnat för.
För att köpa en ny bils behövs pengar.
 
Allt man gör kräver pengar.
Så vad gör man?

Jag var igår på ett informationsmöte gällande Network Marketing.
Det roliga var att hon som höll i informatione var från Klippan, precis som mig. (Och ja jag kände igen henne direkt och "vet" vem hon är)
Hon har hållt på med detta i 2 år och ligger idag på en inkomst på långt över vad jag kunnat drömma om att få i månadslön. Det var verkligen Keep talking! Show me the candy! Show me HOW!

Direkt dök tankarna upp om hur gott det hade varit, då hade vi kunnat köpa den bilen vi vill ha utan att tänka på vart vi ska få pengarna från, utan att tömma alla sparkonton som finns att tömma och sedan leva på minimum och be till Gud att inget händer så det behövs pengar!
Bara att kunna få åka på semester när vi vill. Att kunna fixa till huset så vi kan bygga den där ovanvåningen, att kunna köpa en ny Jeep till O så han kan få "leka" i skogen med de andra boysen. Att Lillfis hade fått ett fint sparkonto den dagen hon flyttar hemifrån, att slippa tänka att har vi råd med detta utan bara kööööp!

Ja pengar gör en inte lyckligast i världen, men de som säger att de inte ger lycka, de kan ju gå och dra något gammalt över en. Jag tror inte ett dugg på att man mår bra om man har lite av en ekonomiskstress hängandes över sig. Där man var månad lever på existens minimum. Visst kan man må bra, men då pengarna behövs blir man ständigt påmind och då mår man dåligt.
 
Så jag har suttit här och funderat så hjärnan gått på högvarv sen igår. Om hon lyckades inom 6 mån att nå en bra lön och sedan på 1,5 år få upp lönen till det hon har idag... Kan hon så kan JAG!
Och frågan är, ska man vänta eller dra igång nu?
Det är nu jag har tiden till detta, och den dagen lillfisen ska på dagis, den dagen behöver jag inte förhoppningsvis oroa mig att pengrna inte finns, jag är arbetslös.
Den dagen kanske jag kan börja starta min egna salong istället och jobba på att få in mina kunder. Istället för att vara inskriven på AF som oavsett inte hjälper en ett skit.

Så jag tror faktiskt jag har bestämt mig!
Man måste våga säga JA som jag läste i en blogg. Faktiskt vettiga ord, så jag kopierar in texten här i så ni andra får läsa och förhoppningsvis känna er inspirerade precis som jag.

OCH PSSSSSTTTT!!!!!!!
Jag ska börja så smått, och se hur detta går. Är DU intresserad av vad jag gör, hur det går, så hör av dig. Detta är kanske något som även passar dig. Kan andra, kan jag, kan du, kan vi! Varför ska man inte kunna få lov att må bra, göra det man vill och slippa oroa sig för sin ekonomi?!

"Om någon erbjuder dig en fantastisk möjlighet men du är inte säker på att du kommer klara det, säg JA, ta sedan reda på HUR!!"

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2014-09-03 12:37:49

Show me the money!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela