jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Vad tiden går fort!!

Publicerad 2015-08-10 09:02:59 i

4v har Olof varit hemma och haft semester. Idag började han jobba igen och Loppan, Sam och jag är hemma själva igen. 
Det är tomt utan honom hemma!

Det var mycket vi hade planerat att göra dessa dagar men inte mycket blev gjort. Men det var vi tillsammans och jag trivs med detta. 

Nu står jag här igen och funderar på vad man ska hitta på för ngt bara vi två.

Jag tänker på framtiden och inser att jag inte vill att mina barn inte ska kunna ha sina föräldrar hemma på sina lov när de börjar skolan. Att de ska behöva sitta på förskola, fritids och allt vad det nu heter för att ingen är hemma. Så det måste ske en förändring. 

Att vinna x antal miljoner på triss är ju inte direkt den största sannolikheten så annat behövs göras. Jag vet vad men jag saknar sparken i baken just nu. 
Jag vill öppna min salong och få den framgångsrik och jag har massor av andra tankar med. Men så står jag ändå här och gör inget. Jag vet att det är svårt att starta upp ngt nu då jag om ett par månader sitter med en nyfödd igen. Men sen då?

Allt tar tid att etablera och det behövdes göras redan innan egentligen. Så vad väntar man på?

Om mindre än 1 månad så ska loppan skolas in. Då kommer jag börja jobba lite mer igen och förhoppningsvis får jag upp ekonomin lite igen.

Livets ironi. När man är hemma med barn behöver man som mest pengar men det är nu man har som minst. Och ändå har vi det så jäkla bra i Sverige! 

Jag måste ta mig en rejäl funderare och sen ge mig en rejäl spark i baken! Dags för action!

I helgen firades 2 st 30 åringar och jag har igår insett att inte bara 2 utan 3 bröllop gick av stapeln bland folk jag känner. 
De har alla varit så fina i sina kläder. Detta får mig att längta ännu mer till den dagen jag kommer gifta mig.

OM Olof någonsin kommer att fria till mig....
Undrar om den dagen någonsin kommer komma?

Snart är det höst och jag är sugen på kräftor! Undras om det blir ngn skiva i år. 
Om inget annat så får vi själva glufsa kräftor.
Jag behöver även storhandla och även storstäda. Vart ska man börja? 

Kanske med frukost denna dag... sen nästa steg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela