jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Blir tokig!

Publicerad 2015-12-03 10:42:52 i Allmänt

Sen jag jobbade min sista dag i oktober dvs den 30 oktober, har jag varit sjuk.
Jag åkte på influensan. Inget konstigt med det. Det är ju förkylningstider.
Jag hann vara frisk i 2 dagar. 2!!!
Sen åkte jag på en ny omgång.

Man kan ju tycka att det borde vara över nu, jag är inne på 5 v med förkylning. Men nej.
Förkylningen är lika envis som den var från början. Jag är täppt uppe i bihålorna så det ibland gör ont.
Jag använder nässpray för att lindra, även om det är så sparsamt som möjligt.
Det hjälper för stunden och de stunder är guld värda när jag kan andas normalt igen. Men det går snabbt över.

Sen 2 dagar tillbaka kan jag nu även lägga till en envis jäkla hosta som inte heller verkar vilja ge med sig.

Det är nästan så jag får träningsvärk i magen av allt hostande och snytande.
Hur stora är oddsen för att man ska åka på influensa 2 gg på raken med bara 2 dagar mellan?
Jag har aldig varit med om det förr. Och jag hoppas det var första och sista gången.
Jag har 1000 saker som jag skulle behöva ta tag i, men jag orkar helt ärligt inte.

Jag har 2 massagekunder som väntar på att jag ska bli frisk så jag kan ge dem massage.
Jag har inte orken. Och den "onda cirklen" gör att ju längre jag väntar på att bli frisk, dessto jobbigare kommer det att bli att utföra massagen i och med att jag är längre gången.
Skit oxå.

Är någon annan sjuk i familjen?
Nej.
Detta är ju vad jag får höra hela tiden. Loppan går på förskolan så hon smittar dig.
Men ingen annan i hennes grupp är sjuk. Så nej det köper jag inte.
Det senaste som jag fått höra nu är att jag har allergi. Det är därför jag har förkylningen.
Ja allergi mot skitsnack möjligtvis. Blir så full i skratt av detta.

Jag har plöjt igenom alla backar med kläder och sorterat upp allt i storleksordning.
Dags att börja tvätta upp alla småkläder.
Jag fattar inte att loppan varit så liten en gång i tiden! Och jag vet att de första kläderna som var i storlek 50 var tom stora!!
Efter jag tvättat upp (vilket jag ska ta tag i nu i det närmaste) så vill jag inte lägga ner i plastbacken igen. Tycker kläderna tar åt sig plastlukt. Men frågan är, vart f-n ska jag lägga dem?
Har jag dem liggandes framme kommer de bli dammiga.
Oh du milde. Jag hatar platsbrist och framförallt förvaringsbrist!!!
Julen nalkas och det är julklappsjakt som gäller.
Jag har 1 julklapp klar. 1. Och den är inte ens klar utan under progress. Jag håller på att måla en tavla till mamsen. Och resten?
Oh my... Jag vet fan inte ens vad jag ska fynda till familjen.
Jo lillasyster (den ena) vet jag vad hon önskar sig så jag ska bara beställa hem, och likaså till min styvpappa.
Men sen har jag bara följande kvar;
Olof, Julia, pappa, Daday, Laila, mitt fadderbarn Elin, loppans farmor, loppans 2 kusiner, Sam.
Fantasin tryter i år vill jag lova.

Jag hade behövt ta mig upp till Ullared för att handla hem det sista jag behöver.
Jag vet inte om jag orkar. Det är det som är mitt stora bekymmer. Och ju längre jag drar på det, dessto jobbigare blir det. Jag blir toooookig.

Jag längtar nu tills Knodden ska komma. Inte för att jag haft en jobbig graviditet. Snarare tvärtom. Denna runda är så mkt enklare än loppan. Men jag saknar lite rörlighet och ork. Magen börjar bli lite ivägen nu när jag ska sova bla. Och när jag diskar så kommer jag inte riktigt nära så som jag vill. Och detta sliter på min rygg.
Det är jobbigt att dammsuga mattan. Jag blir helt slut av några drag med sugen. Jag blir varm för inget. Och svettas då som en gris. Bara att gå upp för backen med vagnen till förskolan gör att det känns som mitt hjärta ska hoppa ut ur bröstkorgen på mig. Och denna förkylning hjälper inte till!

Men om jag bortser från allt gnäll så är det bra. Jag har ju tak över huvudet, det finns mat på bordet, jag har en underbar familj, en underbar dotter. Jag är frisk för övrigt och jag är rörlig. Så jag ska nog inte gnälla. Det finns de som har det värre. Men ibland behöver man kräka av sig ;)

Idag ska vi baka pepparkakor.
Loppan kommer få en liten kavel i sin advetskalender i dagens paket.
Jag har köpt en stort hjärteform som jag tänkte att hon skulle sen få spritsa så som hon vill. Hennes hjärta. Och den tänker jag sedan hänga upp på hennes dörr.

Innan dess ska jag bara få på henne kläder, kl är ju faktiskt snart 11! Och än vill hon inte lämna sin pyjamas.
Sen skulle vi behöva ta oss ut en runda med hunden.
Och jag skulle behöva få tag i fotoalbum så jag kan börja sätta in alla foton och skriva text. Och jag skulle behöva dammsuga och röja i högarna här hemma. Och sortera lite i sovrummet. Och försöka fixa en plats till knoddens kläder. Och.... äta är en viktig sak som jag borde hinna med oxå. Även om jag ingen aptit har.

Så jag får väl avsluta detta gnällbälte för idag ;)
Dags att ta tag i dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela