jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Höjden av otur?

Publicerad 2015-12-07 12:08:35 i Graviditet

Allvar... antingen förbereder min kropp sig redan för förlossningen eller så har jag åkt på magsjuka. Detta kan ju inte bara vara sant. Trycker på som bara den redan mot tarmen och nertill.

Nu går jag med förkylning, hosta och kass mage.

Jag vill ju inte påstå att jag känner mig som en sessa direkt! 

Idag har vagnarna blivit strippade och körs i maskinen. Efter detta är det alla bebiskläder som åker i tvätten och efter det packar jag faktiskt i förberedande syfte redan förlossningsväskan och en väska till loppan.

Man vet ju inte när eller hur fort det går denna gång. Tänker inte bli tagen på sängkanten. 
Babyskyddet ska jag med plocka fram och tvätta klädseln på. Första sovplatsen (mjukliften som loppan sov i) hänger redan på tork.

Snart e jag redo.
Snart...

Har bara en hel del till som ska fixas. Men det hinner jag med. Har jag bestämt. 

Knodden har full aktivitet den sista tiden. Kan inte minnas under hela graviditetens gång att det varit så mkt aktivitet. Magen rör sig hela tiden dag som natt. 

Undrar verkligen vad som gömmer sig där och hur denna personlighet kommer att bli. Kommer vi ha samma tur igen med en enkel bebis som sover hela nätter? En som till 99% är en go och glad liten skit?

Jag kommer inte göra något annorlunda denna gång. Det kommer bli en repris på loppan, så hoppas jag att det kommer gå lika bra. Annars får vi hitta en ny teknik. Men än är vi inte där.

Mindre än 1 månad kvar nu... spännande! 


Loppan gjorde ett armband till mig igår ❤

Kommentarer

Postat av: Sara Selander

Publicerad 2015-12-07 13:00:29

Oj spännande och se vad det blir av! Jag har nog förträngt att det kommer en bebis tillslut, har inga tankar på att saker måste förberedas 😂

Svar: Nä man lever i en lite annorlunda bubbla denna gång. Allt är lika spännande men på ett sätt inte lika uppmärksammat eller "viktigt". Det är ju ingen ny upplevelse direkt och man har fokus på det andra livet som förgyller dagarna. Tror det är lätt att glömma bort.

satt häromdagen och försökte komma på hur ont man hade vid förlossningen. Jag kan verkligen inte komma ihåg smärtan. Alltså jo, att jag hade ont minns jag men jag kan inte minnas själva smärtan. Får nästan lite panik denna runda. De sägs ju att det oftast går så mkt snabbare andra rundan, och då får jag panik över loppan. Hinner man lämna henne? Hinner ngn komma hit? Hinner man själv in? Tusen frågor som poppar upp. Det gick ju så jädrans snabbt när vattnet gått. Hann ju för tusan inte ens andas mellan värkarna och 15 min senare var hon ute 😂

Har rätt många som jag känner som fött i både deras badrum och i bilen på efterkommande barn. Så lite panik har jag när mina föräldrar inte bor i närheten. Pappa och Daday är tom i Filippinerna då i och med att hennes mamma blivit dålig.

Usch usch...
Daria D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela