jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Ny v 39

Publicerad 2015-12-23 08:40:36 i Graviditet

Det går fort nu.
"Obligatorisk" vägning och idag står jag på + 9.2 kg.
Helt magiskt vilken skillnad det är på graviditet och graviditet. Spännande att se om jag kommer hinna över 10 kg eller inte. Oavsett så är jag långt under första rundan vilket även ger mig gott hopp om min viktnedgång efter förlossningen! 
Kan jag ha sådan tur att jag kan få plats i mina kläder som hänger orörda sen våren 2013? Hoppas kan jag och gör jag!

Igår var loppan sista dagen på förskolan. Inte många barn där denna v. Egentligen hade hon inte behövt att vara där, men vi vet inte när hon kommer tillbaka nu. Om det blir efter trettonhelgen eller senare. Och hon både trivs där och utvecklas där så varför inte låta henne gå när hon kan?

Idag betydde det då att vi har sovmorgon. 
Och detta är ju magiskt. När kl ringer får jag alltid väcka henne så hon kommer upp i tid. När vi slipper gå upp i tid så vaknar hon tidigt....
Men det är mysigt att ligga och mornar sig med henne sidan om mig. 

Det händer att hon kommer in själv vid 4 på morgonen och kryper upp och lägger sig mellan oss. Och det finns onekligen inget mysigare än när hennes lilla hand helt plötsligt ligger och håller i min hand eller arm. Älskar den känslan. 
Jag börjar dock fundera hur det kommer gå sen när knodden är här. För om det blir en favorit i repris på loppan så kommer jag behöva mata 1 gg om natten den första v. Och då kommer jag säker somna ammande igen. Och då kommer det att ligga en knodd i sängen vart loppan kryper upp och lägger sig.
Huvudbry....
Nåja, det löser sig.

Idag står Janssons frestelse på agendan. 
Om ni är sugna på att komma och strimla potatis så är ni välkomna 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela