jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Dagens Sverige

Publicerad 2015-11-09 11:55:38 i Allmänt

Jag är inte rasist. Långt ifrån.
Jag är inte Nationalist heller eller allt vad det nu kallas för.
Jag älskar att resa, jag har många vänner som är från olika länder, både muslimer, kristna, arabiska och allt vad det nu heter....

Men jag kan ändå inte låta bli att höja ögonbrynet, kanske tom båda när jag möts av följande jag möttes av idag.

Tid hos arbetsförmedlingen för att träffa en handläggare.
So far so good.
Kl 10 är tiden, jag kommer fram 9,45. Gillar att vara i tid.
Själva entren är öppen men inte in till själva AF utan vi får alla samlas i hallen.
Jag räknade folket som stod där och som kom in efterhand.
Totalt 26 personer var vi.
Jag den enda som inte pratade arabiska......
 
Jag började fundera på om jag befann mig i Sverige en stund kan jag säga...
Jättebra att de är där för att skriva in sig och söka jobb och allt vad det innebär, men hallå?
Är jag ensam svensktalande som inte har ett jobb?
Vart är alla andra? Eller det är detta all tid och resurser läggs på nu? De arabiskttalande folket?
 
Vad som gjorde mig lite förvånad med var att jag kommer in som ensam tjej. Gravid oxå, vilket faktiskt syns att jag är och inte bara att jag ätt kakor.
En stol finns i hallen. En.
Inte för att jag behöver sitta ner, jag klarar att stå, men att man inte frågade och erbjöd mig som gravid om jag hellre ville sitta ner än han som satt där?

Just saying....
Dagens Sverige......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela