jagochbabydino.blogg.se

Livet om mig och min familj, graviditeter, att leva sin dröm, göra vad man tycker om och vill.

Den där känslan.....

Publicerad 2015-11-19 14:14:27 i Allmänt

Ni vet när man var mindre och cyklade som en toka, slant på pedalen/pedalerna och ramlade med det heliga rakt ner på stången?
Den smärtan och den obehagliga känslan down under?
Ja det är ungefär vad jag lever med de senaste dagarna.
Mindre skönt måste jag säga.

Sitter och klurar på om jag ska göra en adventskalender till loppan i år eller om jag ska vänta till nästa år när hon är större och kanske förstår mer.
Jag själv hade aldrig en sådan kalender. Kan minnas att jag nått år hade tvkalendern och choklad/tuggummikalender hos mamma.
Men aldrig ett paketkalender något som jag vet många hade utav mina vänner.
Jag tycker det är mysigt och gulligt och vill att loppan ska få ha det då jag själv aldrig fick en sådan.
Men är hon för liten än eller hon kommer förstå?
Det är ju ingen risk att hon lär minnas det som äldre att hon redan hade det som 2 åring.

Åh, vilka problem man har alltså ;)
Och om jag nu gör en sådan kalender, vad ska den då fyllas med?
Det får ju vara lite mindre småsaker som inte kostar en hel förmögenhet. Det är trots allt en jul som kommer.

Och på tal om jul... Snart är det första advent! Tjohoo!!
Snart får jag lov att plocka upp mina stakar och pynt. Och fasen vad jag längtar efter denna tiden på året!
Jag önskar och hoppas på massor massor av snö. Snötoka som jag är!
Och sen ska granen införskaffas... Åh... I just love it. Alla julllåtar och allt julstök.
Hade mer än gärna begett mig till London eller liknande för shoppning nu kan jag säga....
Men det får väl gå lika bra med Ullared. Nästan samma sak hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela